سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - چهارشنبه 19 آذر 1393

مدیرکل دامپزشکی اصفهان:

صادرات فرآورده‌های خام دامی اصفهان ۵۰ درصد افزایش داشته است

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: حجم صادرات گوشت سفید و انواع فرآورده‌های خام دامی از استان به خارج از کشور، در سال جاری، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهرام موحدی با اشاره به افزایش صادرات گوشت سفید و فرآورده‌های خام دامی اصفهان اظهار داشت: در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید مبنی بر افزایش صادرات غیرنفتی و به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان، اداره‌کل دامپزشکی استان همکاری لازم را درراستای افزایش صدور گواهی بهداشتی صادرات گوشت ماهی، مرغ منجمد، انواع فرآورده‌های خام دامی و فرآورده‌های لبنی انجام داده است.

وی افزود: حجم صادرات صورت‌گرفته در 8 ماه نخست سال 93 در این بخش بیش از 8 هزار تن اعلام شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال 92، معادل 50 درصد افزایش حجمی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: علت افزایش میزان صادرات گوشت سفید و فرآورده‌های خام دامی، بالا بودن کیفیت محصولات و رشد مبادلات با برخی کشورها به‌ویژه عراق و افزایش میزان تقاضای بازار هدف است.

وی ارزش صارات این محصولات از استان در 8 ماهه نخست سال را رقمی بالغ بر 13 میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: عمده این کالاهای صادراتی شامل عسل، تخم‌مرغ، ماهی و مرغ منجمد، مرغ زنده مادر، شیر خشک و آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام همچون پا و پنجه مرغ، سیرابی، هزارلای گاوی و پشم گوسفندی و بره موم زنبور عسل است.

موحدی گفت: کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله عراق، امارات، عمان، قطر و همچنین چین، هند، افغانستان، پاکستان، هنگ‌کنگ، مالزی، قزاقستان، کنیا، تایلند و ویتنام از جمله کشورهایی بوده‌اند که بالاترین حجم صادرات به آن‌ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صدور تولیدات مختلف صنعت دام و طیور می‌تواند سهم قابل‌توجهی از صادرات کالاهای غیرنفتی استان را به خود اختصاص دهد که در این بین دامپزشکی استان با نظارت‌های بهداشتی و فراهم‌کردن زمینه‌های لازم از نظر تطابق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود، نقش خود را در این بخش بیش از پیش نمایان ساخته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: اداره‌کل دامپزشکی استان با اعمال نظارت و پایش‌های مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی که سبب کاهش تلفات و بیماری‌های دام و طیور و همچنین ارتقای شاخص‌های بهداشتی تولیدات این صنعت شده، زمینه افزایش صادرات این فرآورده‌ها را فراهم کرده است.

وی افزود: اصفهان رتبه نخست تولید گوشت مرغ، رتبه پنجم تولید گوشت قرمز، رتبه چهارم تولید تخم مرغ و رتبه نخست تولید شیر‌خام و رتبه پنجم تولید عسل کشور را در اختیار دارد.

در استان اصفهان حدود 3 میلیون و 300 هزار راس دام سبک اعم از گوسفند و بز، و بالغ بر 380 هزار راس دام  سنگین اعم از گاو و گوساله وجود داشته و همچنین سالانه حدود 70 میلیون قطعه طیور گوشتی در واحدهای مرغداری سطح استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.