سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - چهارشنبه 19 آذر 1393

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

174 مدرسه هیئت امنایی در اصفهان فعال است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 174 مدرسه هیئت امنایی در اصفهان فعال است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسن قائدیها در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 174 مدرسه هیئت امنایی در سطح استان اظهار کرد: 85 مورد از این مدارس دخترانه و 89 مورد از مدارس هیئت امنایی استان نیز پسرانه است.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه تأسیس مدارس هیئت امنایی به این صورت است که اعضای هیئت امناء، تعدادی از معتمدان محل، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران بحث تعلیم و تربیت حضور دارند و این افراد برنامه‌ریزی کلان واحد آموزشی را به عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی در راستای ثبت‌نام، تعیین شهریه دریافتی از دانش‌آموزان و تدوین برنامه طول سال توسط این افراد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بخشی از این برنامه مربوط به فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس هیئت امنایی است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که شهریه در اختیار هیئت امناء باشد، تلاش می‌کنند از نیرو‌های آموزشی بهتر در این مدارس استفاده کنند، ادامه داد: چرا که در ازای شهریه دریافت شده از دانش‌آموزان، مبلغی به عنوان پاداش به کادر اداری مدرسه و سایر کارکنان پرداخت می‌شود.

قائدیها با بیان اینکه اما مدارس دولتی نیز در ارتباط با فعالیت‌های فوق برنامه اختیاراتی دارند، عنوان کرد: این مدارس در ارتباط با فعالیت‌های فوق برنامه یک سری اختیاراتی دارند و با مجوز انجمن اولیاء و مربیان مدرسه می‌توانند از این اختیارات استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه پرداختی در مدارس هیئت امنایی را اعضای هیئت امناء پیش‌بینی می‌کنند و آن را پیشنهاد می‌دهند و شورای نظارت بر مدارس هیئت امنایی ادارات آموزش و پرورش باید این هزینه را تصویب کنند، افزود: شهریه‌های تصویب شده برای مدارس هیئت امنایی متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 2هزار و 36 کلاس درس در مدارس هیئت امنایی وجود دارد و 60 هزار و 586 نفر دانش‌آموز در مدارس هیئت امنایی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند و در سال تحصیلی جاری با رشد 12 درصدی جذب دانش‌آموز در این مدارس مواجه شده‌ایم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.