سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - چهارشنبه 19 آذر 1393

اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد/

نظارت مستقیم میراث فرهنگی بر ساخت ایستگاه متروی دروازه دولت اصفهان

اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد که ادامه مسیر پروژه ساخت ایستگاه متروی اصفهان در دروازه دولت با نظارت مستقیم میراث فرهنگی انجام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ بر اساس اعلام این اداره‌کل، باتوجه به مباحث مطرح‌شده اخیر در رابطه با احداث ایستگاه مترو در میدان امام حسین (ع) به آگاهی می‌رساند، در زمان‌های قدیم در منطقه دروازه دولت اصفهان و در زیر بلوارهای میانی منطقه چهارباغ  کانال و آبراهه‌های تاریخی از دوران صفوی وجود داشته است.

در آن زمان در 2 طرف چهارباغ، باغ‌‌های زیادی بوده که در حال‌حاضر از این تعداد تنها 2 باغ بلبل و درویش باقی مانده که به پارک شهید رجایی معروف است.

این اداره‌کل همچنین اعلام کرد که در واقع در دوران صفویه برای انتقال آب به مرکز شهر اصفهان کانال آب بزرگی از سی و سه پل تا دروازه دولت کشیده شده، که نهرهای فرعی فراوانی نیز داشته که آب را به این باغ‌ها می‌رسانده است.

حدود 50 سال پیش به‌منظور حفاظت، این کانال و نهرهای فرعی با خاک پوشانده شده و آنچه که سبب سو‌ءتفاهماتی برای میراث دوستان شده، بخش انتهایی همین آبراهه‌های صفوی به طول حدود 10 متر بوده که در زمان ساخت ایستگاه مترو در منطقه دروازه دولت مشخص شده است.

تمام تلاش اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان بر‌این بوده که بخش‌های باقیمانده از این آبراهه‌ها حفظ شود و به همین دلیل ساخت ایستگاه مترو به مدت کوتاهی متوقف شده بود.

تاکنون مورد خاصی برای توقف این پروژه گزارش نشده با این‌حال با توجه به حساسیت موضوع اداره‌کل میراث فرهنگی، با دقت تمام ادامه روند این پروژه را زیر نظر داشته و کارشناسان اداره‌کل به‌صورت مستمر به تمامی ارکان این پروژه نظارت مستقیم دارند.

در بازدید کارشناسان میراث فرهنگی تاکنون هیچ‌گونه سازه متعلق به کاخ جهان‌نمای قدیمی که در زمان‌های بسیار دور تخریب شده، در این منطقه کشف نشده است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.