سرویس: دسته‌بندی نشده 00:50 - چهارشنبه 19 آذر 1393

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان گفت:

صرفه جویی کشاورزان شرق اصفهان برای تکمیل کشت پاییزه/ وزارت نیرو برای زیباسازی اصفهان ولخرجی نکند

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان گفت: اعتقاد ما بر این است که ساماندهی رودخانه از موارد احیای زاینده رود است و مسئولان به این امر توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق: حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به نوسانات آب رودخانه در زمان باز بودن آب اظهار داشت: با وجود برخی نوسانات در پایین دست و نگرانی از کشت مورد نظر به لطف خدا کشت انجام شد و ادامه کشت منوط به میزان بارش و جبران وضعیت بد سد زاینده رود است.
رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان افزود: مسئولان با مدیریت صحیح آب در سه ماهه چهارم و کنترل در میزان خروجی آب سد از خسارت بیشتر به کشاورزان جلوگیری کنند زیرا خسارت کاهلی در دادن آب دراسفند و بهار به مراتب بسیار بیشتر از عدم کشت است و این در صورتی است که کشاورز جدا از شخم زمین مبادرت به خرید کود و بذر کرده اند و باید همه این مسائل در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به صرفه جویی کشاورزان در میزان آب برای کشت و تقاضای بستن آب، پیش از موقع خاطرنشان کرد: کشاورزان به منظور مواجه نشدن مشکل در ادامه آبیاری در اسفندماه با تعامل دوستانه با سازمان آب منطقه ای تقاضای بستن آب از سد آبشار را چند روز پیش از موقع خواستار شدند اما نمی دانستند که در مقابل صرفه جویی کشاورزان، وزارت نیرو همچنان در پاره ای موارد ولخرجی می کند.
محسنی با توجه به میزان آبی که قرار است برای زیباسازی اصفهان در رودخانه جریان پیدا کند، اذعان داشت: 28 میلیون متر مکعب آب به تدریح تا اسفند ماه به منظور زیبا سازی اصفهان رها می شود و می توان گفت با عدم بارش باران ممکن است رهاسازی این میزان آب کشت را با مشکل مواجه کند.
گفتنی است چند روز قبل خبری مبنی بر حضور کشاورزان به منظور اعتراض به ایجاد بند توسط شهرداری در رودخانه شنیدیدم که به این منظور جهت تکمیل از صحت این خبر جزئیات را از رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان جویا شدیم.
وی با توجه به بندهای خودساخته ی شهرداری در سال 91 و همکاری کشاورزان و مسئولان قضایی استان برای برداشتن این بندها افزود: شهرداری اقدام به گذاشتن بند پس از بستن آب، زیر پل بزرگمهر به جهت ممانعت از جاری شدن آب تا زمان بازگشایی کرد و کشاورزان که هر زمان رودخانه را تحت نظاره دارند متوجه شده و با این اقدام شهرداری مخالفت کردند.
محسنی تاکید کرد: مخالفت کشاورزان با موارد غیر قانونی است ولیکن اگر آبی در رودخانه رها شود همکاری خوبی برای زیباسازی اصفهان خواهیم کرد.
وی ساماندهی رودخانه در غرب اصفهان را از موارد احیای زاینده رود به شمار آورد و تصریح نمود: قدم اول در احیای رودخانه زاینده رود ساماندهی رودخانه و همت در اجرای کامل است و اگر این موارد رعایت شود نیازی به رهاسازی 28 میلیون متر مکعب آب نیست.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.