سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:30 - سه شنبه 18 آذر 1393

استاندار اصفهان:

ظرفیت‌های اصفهان به‌خوبی مدیریت نشده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه وجود تنگ‌نظری مدیریتی، مانع از سرمایه‌گذاری مطمئن می‌شود، گفت: استان اصفهان هم‌اکنون امکانات و ظرفیت‌های فراوانی داشته ولی متاسفانه این ظرفیت‌ها و امکانات به‌خوبی مدیریت نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار با اعضای شورای مرکزی بسیج مهندسان استان اصفهان با اشاره به اهمیت افزایش ارتباط بین دولت و بسیج اظهار داشت: باید بدنه دولت را به بسیج به‌عنوان یک نهاد فعال، بیشتر نزدیک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نحوه ارتباط و اتصال بسیج به بدنه دولت طراحی شود، افزود: این جلسات سبب ارتقای فعالیت‌ها و پیشرفت است.

استاندار اصفهان بیان کرد: جای هیچ شک و تردیدی نیست که استان اصفهان هم‌اکنون امکانات بسیار و ظرفیت‌های فراوانی دارد، ولی متاسفانه این ظرفیت‌ها و امکانات به‌خوبی مدیریت نشده است.

وی نبود ایرلاین با برند اصفهان و یا روزنامه ملی را از جمله این موارد برشمرد و تصریح کرد: استان اصفهان که با 6 درصد جمعیت کشور، 11 درصد شهدا و جانبازان چندین تیپ و لشکر در دفاع مقدس و همچنین 400 فرمانده عالی‌رتبه به خود اختصاص داده، هنوز یک موزه دفاع مقدس و یا یک سالن مناسب برای تکیه شهدا ندارد.

زرگرپور از وضعیت متروی اصفهان پس از گذشت 20 سال  ابراز تاسف کرد و گفت: مصلی اصفهان پروژه دیگری بوده که پس از 20 سال شروع به‌کار هنوز تکمیل نشده است. همچنین اصفهان با تولید 60 درصد سنگ، 60 درصد طلا، 32 درصد نفت و موارد دیگر، صنعتی‌ترین استان کشور بوده و دومین استان دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود این همه ظرفیت، منازعات سیاسی به جای رقابت سالم، بستر توسعه را از استان گرفته و سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری استان‌های دیگر را انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: وجود تنگ‌نظری مدیریتی، مانع از سرمایه‌گذاری مطمئن می‌شود بنابراین باید از صندوق‌های توسعه ملی و سایر ظرفیت‌های استان استفاده کرده و با طراحی و تدبیر، سرمایه‌گذاران را به سمت استان جذب کنیم.

استاندار اصفهان به اقدامات صورت‌پذیرفته در یک‌سال اخیر اشاره و بیان کرد: براساس مطالبات مردمی، مسئله آب، هوا و چند پروژه تخت‌جمشیدی اصفهان در اولویت امور قرار گرفت و با اجرای طرح بزرگ کنترل کیفی هوای اصفهان، مسئله تا حدی مرتفع و یک ماه به تعداد روزهای با هوای سالم استان اضافه شد.

وی گفت: در زمینه مبحث آب نیز با اقداماتی که صورت پذیرفته، 98 درصد آب شرب مردم بدون جیره‌بندی تامین، آب کشت پائیزه توزیع و درختان غرب آبیاری شده و طرح 9 ماده‌ای نیز در حال اجرا بوده و امیدوار هستم که تحویل فاز نخست مصلی تا ابتدای سال آینده صورت پذیرد و هم‌اکنون پروژه مترو نیز به‌صورت فعال در حال اجرا است.

زرگرپور اظهار داشت: در شرایط فعلی، برای برطرف‌شدن مشکلات موجود، دست خود را به سمت همه افراد و جریان‌های دلسوز، دراز کرده و اعتقاد داریم با همکاری و هم‌افزایی می‌توان استان را به رتبه تراز نخست رسانید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز بسیج در همه میدان‌های تخصصی و فنی درحال فعالیت است، افزود: ما نیازمند به کمک بسیج هستیم و باید بدنه دولت را به بسیج نزدیک‌تر کرده و نحوه ارتباط و اتصال بسیج به بدنه دولت را طراحی کنیم زیرا بسیج معبر خوبی برای اجرایی‌کردن مدیریت جهادی بوده و می‌تواند در راستای کاهش هزینه‌های کشور کمک موثری کند.

استاندار اصفهان درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفت: این موضوع به دستگاه‌های اجرایی، ابلاغ شده و دستگاه‌ها ملزم به تهیه و ارائه برش استانی آن هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت بسیج مهندسان، یک سرمایه برای استان بوده، چراکه با انگیزه بالا و والا در حال فعالیت است.

محمدعلی طرفه افزود: در همین راستا نحوه ارتباط این مجموعه با دستگاه‌های اجرایی و شیوه پشتیبانی از آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.