سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - سه شنبه 18 آذر 1393

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد

هزینه 50 میلیارد ریالی نصب دوربین‌های هوشمند در اصفهان

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: نصب دوربین‌های هوشمند در محدوده مرکزی و اصلی شهر اصفهان بیش از 50 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا صلواتی با اشاره به نصب دوربین ثبت تخلفات در اصفهان اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح کنترل ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین میزان تردد خودروهای تک سرنشین در اصفهان کاهش پیدا می‌کند و امید می‌رود حداقل در مرکز شهر با حجم زیاد استفاده از خودروی شخصی مواجه نشویم.

وی افزود: در 26 معبر اصفهان 35 دوربین نظارت بر محدوده طرح ترافیک به صورت هوشمند، نصب می‌شود که این امر نیاز به حضور عامل انسانی راهور را کاهش می‌دهد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه 50 میلیارد ریال برای نصب دوربین‌های هوشمند و نیز زیرساخت آن هزینه شده است، تصریح کرد: این طرح به صورت یک دوره سه ساله و با مشارکت بخش خصوصی با بهره‌برداری آزمایشی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این کنترل در محدوده مرکزی به صورت هوشمند انجام می‌شود و خودروهای فاقد مجوز که در سیستم درج نشده باشند، کنترل می‌شوند.

صلواتی گفت: این ظرفیت به وجود آمده است که خودروهای فاقد معاینه فنی و نیز تاکسی که فاقد سامانه هوشمند هستند نیز شناسایی شوند.

وی ادامه داد: خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نداشتن برچسب، تصویربرداری و خودروی متخلف جریمه می‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.