سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - سه شنبه 18 آذر 1393

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط ‌‌‌‌زیست اصفهان:

سوخت مازوت از صنایع استان اصفهان حذف شد

رئیس اداره آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان گفت: در حال حاضر با اقدامات انجام شده و با همکاری شرکت گاز در تأمین گاز صنایع، موفق به جلوگیری از استفاده مازوت شده‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ بابک صادقیان با اشاره به وضعیت آلایندگی شهر اصفهان اظهار داشت: ارتقای کیفیت سوخت و استفاده از بنزین یورو 4 در تمامی جایگاه‌های سوخت اصفهان، تأثیر چشمگیری در کاهش وضعیت آلودگی این شهر داشته و همین مسئله، سبب شده که تعداد روزهای سالم در این شهر افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد روزهای ناسالم اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته، افزود: با توجه به اینکه شرایط آب‌وهوایی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، از شروع پائیز تا امروز، تعداد روزهای ناسالم نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش داشته است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به آمار وقوع پدیده وارونگی دما در شهر اصفهان به دلیل افت محسوس دما بیان کرد: در هنگام وقوع این پدیده سطحی پوششی بالای شهر را فرا گرفته و با گذشت زمان و افزایش فعالیت‌های انسانی و به دلیل حبس هوا زیر این لایه، مواد آلاینده تولید شده، در سطح زمین باقی مانده و سبب آلودگی شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در نیمه دوم سال و به ویژه از اواخر آبان تا اواسط  دی تحث تأثیر پدیده وارونگی دما قرار می‌گیرد، افزود: در اواخر آبان، پدیده وارونگی دما در شهر اصفهان به صورت پی‌درپی اتفاق افتاد، ولی با وجود شرایط ناسالم، شدت آلودگی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

صادقیان تصویب برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان را از جمله اقدامات انجام شده برای کنترل آلودگی هوا شهر اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: تصویب برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان یکی از برنامه‌های مدون بوده که در کلان‌شهر اصفهان برای کنترل آلودگی هوا در سال گذشته مصوب شده و این برنامه علاوه بر شهر اصفهان، 8 شهرستان اطراف آن را نیز شامل شده و در محورهای مختلف از جمله حمل‌ونقل، ترافیک، معاینه فنی و منابع ثابت آلاینده مورد تأیید قرار گرفته است.

وی کنترل، نظارت و سامان‌دهی مراکز معاینه فنی را از جمله مهم‌ترین محورهای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین محورهایی که در برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان پیگیری می‌شود، نظارت و سامان‌دهی مراکز معاینه فنی بوده که پس از برگزاری جلسات متعدد و با تشکیل کارگروه نظارتی، در بحث معاینات فنی خودروهای سبک و سنگین، اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان استفاده از سوخت مازوت در صنایع را از جمله مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا دانست و گفت: استفاده از مازوت به عنوان سوخت اصلی در صنایع، سبب تولید گاز‌های سمی بسیاری شده و به همین منظور اقدامات لازم انجام‌گرفته تا استفاده از این سوخت از صنایع حذف، و از گاز طبیعی به جای آن استفاده شود و در حال حاضر با اقدامات انجام‌شده و با همکاری شرکت گاز در تأمین گاز صنایع، موفق به جلوگیری از استفاده مازوت شده‌ایم.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع آلایندگی در سال گذشته تصریح کرد: این برنامه در 8 محور به تصویب رسید و تاکنون محور‌های مهم آن از جمله عدم استفاده از مازوت، تأمین گاز مورد نیاز صنایع و تهیه و توزیع بنزین یورو 4، پیگیری شده و دیگر موارد این طرح نیز امسال با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

یک نظر در مورد “سوخت مازوت از صنایع استان اصفهان حذف شد”

  1. محمد گفت:

    سلام آنچه مشاهده مي شود وضعيت بدتري از سال هاي گذشته اسا استاندار اصفهان منتظر چه پديده اي است تا نسبت به تعطيلي اقدام کند.
    استاندار اصفهان چرا سکوت کرده و هيچ کاري نمي کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.