اصفهان شرق

درصدد جاری بودن آب برای کشاورزان شرق با بهبود منابع آب هستیم

کدخبر: 44846
1393/09/18 در ساعت 08:30

به گزارش اصفهان شرق؛ مهرزاد احسانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در حال حاضر زاینده‌رود در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر از خروجی سد زاینده‌رود آب برای کشاورزان قطع شده است و تنها برای شرب، محیط زیست و صنعت مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فصل کشاورزی تمام شده است، اضافه کرد: در زمان‌های خشکسالی آب به صورت هر یک سال یک بار به کشاورزان اصفهان اختصاص داده می‌شد و بهبود این وضعیت به میزان بارش‌های باران بستگی دارد.

مدیر حوضه آبریز زاینده‌رود در وزارت نیرو با اشاره به سیاست‌های این مجموعه در راستای رسیدگی به نیاز‌های آبی کشاورزان تصریح کرد: با بهبود و ذخیره‌سازی منابع آب درصدد این هستیم که آب هر ساله برای کشاورزان شرق اصفهان جاری باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته‌ها آب شیرین به صورت مستقیم به تالاب گاوخونی وارد نمی‌شده است، ادامه داد: آب شیرین در حوضه مصرف می‌شده و زه‌آب جریان‌های زیر‌سطحی آب وارد تالاب گاوخونی شده است.

احسانی با اشاره به اینکه طی روز‌های گذشته بازدیدی را از تالاب گاوخونی اصفهان داشتم، تاکید کرد: بخشی از تالاب گاوخونی آب داشت و مصارف کشاورزی در حوضه آب مصرف شده بود که از زه‌آب این مصارف به تالاب گاوخونی وارد شده بود.

وی افزود: از طریق جریان آب‌های زیر‌سطحی به دنبال این هستیم که تا دو ماه آتی آب‌های لازم وارد تالاب بین‌المللی گاوخونی شود.

منبع:فارس