سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - سه شنبه 18 آذر 1393

شهردار اصفهان:

زیرساخت‌های مناسب ترافیکی باید در شهر اصفهان ایجاد شود

شهردار اصفهان گفت: برای کاهش ترافیک در کنار استفاده از طرح‌های مختلف مانند طرح زوج و فرد، باید زیرساخت‌های ترافیکی محقق شده و فرهنگ عمومی حمل و نقل در مردم افزایش یابد.

به گزارش اصفهان شرق، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلان‌شهرهای کشور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی پیرامون اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان اظهار کرد: بحث زوج و فرد یک امر تبعی بوده و باید از زیرساخت‌های ترافیکی تحقق عینی پیدا کند.

وی افزود: تا زمانی که زیرساخت‌های ترافیکی محقق نشود، حتی در صورت اجرای کامل طرح زوج و فرد نیز، این مسئله سودی برای ما ندارد.

شهردار اصفهان بیان کرد: مسئله مهم این بوده که فرهنگ موجود که در رابطه با حمل و نقل عمومی، باید مورد توجه قرار گرفته و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید تقویت شود در کنار آن، باید برای ایجاد زیرساخت‌های ترافیکی نیز به فکر یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت‌های ترافیکی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها را عملیاتی کرده و برای آن محکم ایستادگی کرده و مباحث را دنبال کنیم. نمی‌توان تسهیلات لازم را در حمل ونقل عمومی برای مردم فراهم نکرد و انتظار داشت که آنها مقید و پایبند به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشند.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: ما امروز نزدیک به یک میلیوین نفر را در حمل ونقل عمومی جابجا می‌کنیم که بحث فرهنگ در این قضیه بسیار مهم بوده و در این رابطه قانون‌های مدون جاری نشده است.

وی درباره میزان استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار حمل و نقل، نزدیک به 41 درصد مردم اصفهان از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند که این میزان کافی نبوده و در تمام کلان شهرهای کشور نیز نزدیک به این آمار وجود دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به طرح زوج و فرد نمره 11 و به سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان نمره 13 می‌دهم، خاطرنشان کرد: واگن‌های مترو تا پایان سال وارد کشور شده و از میانه‌های سال 94، با راه‌اندازی مترو، میزان رضایت ما از حمل و نقل عمومی بالاتر می‌رود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.