سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - سه شنبه 18 آذر 1393

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان:

حضور جدی دانشگاه‌ها در عرصه صنعت کشور عملیاتی می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان گفت: اولویت دولت یازدهم، استفاده از دانشگاه در عرصه‌های مختلف صنعتی بوده و با برگزاری نمایشگاه‌های عرصه پژوهش، حضور جدی دانشگاه‌ها در عرصه صنعت کشور عملیاتی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ پژمان اسماعیلی در نشست خبری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار داشت: راه رسیدن به نظام‌های اجتماعی حرکت در راستای توسعه بوده و دنیای امروز در حال بررسی مبدأ و مقصد توسعه است.

وی با اشاره به بیانات امام‌ خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات است، افزود: دانشگاه مبدأ تحول در عرصه توسعه بوده و ما باید نگاه عالمانه‌ای نسبت به این نقش فناورانه دانشگاه داشته باشیم تا مطالب ارائه شده در آن کاربردی و مقاومتی شود.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان با بیان اینکه پژوهش مهم‌ترین نکته دانشگاه است، تصریح کرد: پژوهش دینی راه کارسازی است که با استفاده از معیار‌های آموزش و نگاه عالمانه می‌توانیم مباحث دانش‌بنیان و کاربردی کردن علم را در یک کلام بررسی کنیم.

وی گفت: پرداختن به پژوهش یک مسئله حیاتی است که به عنوان یک محور اصلی به حساب می‌آید و ما در ماه‌های گذشته سعی بر این داشته‌ایم که رفتار‌های آموزشی را در راستای پژوهش قرار دهیم.

اسماعیلی با اشاره به اهداف معاونت پژوهش و فناوری، خاطرنشان کرد: تبلیغ و تشویق پژوهشگران، شناسایی یافته‌های پژوهشی، برقراری ارتباط سازنده با پژوهشگران، ایجاد فضای تعاملی و بستر سازی برای تجاری کردن علوم از برنامه‌های مهم ما در دفتر پژوهش و فناوری است.

وی افزود: تلاش ما بر این است که برنامه‌ها برای نخستین بار از رفتار‌های نمایشی خارج شده و به سمت رفتار‌های عاقلانه پیش رود.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان درباره اهداف برگزاری نمایشگاه “پژوهش و فناوری” خاطرنشان کرد: در ابتدا پژوهشگران و افراد فعال در حوزه علم و فناوری در این نمایشگاه شرکت کرده و به انتقال داده می‌پردازند و از سوی دیگر با توجه به حضور بیش از 50 شرکت علم و فناوری، کریدور‌های علم و فناوری استان ایجاد شده و سبب حضور جدی و اثرگذار دانشگاه در صنعت می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.