سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - دوشنبه 17 آذر 1393

موبد زرتشتیان اصفهان:

سنت حسنه و زیبای وقف در مذهب زرتشت هم وجود دارد

موبد زرتشتیان اصفهان گفت: در مذهب زرتشت هم مانند دیگر ادیان سنت حسنه و زیبای وقف وجود دارد به طوریکه فرد هرچه را برای خود نیک می‌داند آنرا برای دیگران نیز وقف می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهزاد نیک‌ بین با بیان این مطلب گفت: در مذهب زرتشت هم مانند دیگر ادیان سنت حسنه و زیبای وقف وجود دارد به طوریکه  فرد هرچه را برای خود نیک می‌داند آنرا برای دیگران نیز وقف می‌کند.

وی تصریح کرد: وقف‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون از جمله؛ مذهبی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و… بنابر نیازهای روز جامعه همچون ساخت بیمارستان، خوابگاه‌های دانشجویی از سوی پیروان این آیین انجام شده است.

مسؤل پرستش‌گاه زرتشتیان اصفهان ادامه داد: سند موقوفه پس از تنظیم و مشخص شدن عواید موقوفه، نحوه مصرف و متولی آن در یکی از انجمنهای تابعه ثبت و تحت نظارت سازمان اوقاف وامور خیریه نیات واقف اجرا می‌شود.

بهزاد نیک بین در پایان خاطر نشان کرد: از پروردگار بزرگ خواستارم که خوشبختی خود را در خوشبختی دیگران بدانیم و پروردگار بزرگ این شایستگی را به ما بدهد تا بتوانیم از اموال ودارایی خود برای دستگیری و کمک به دیگران وقف نماییم.

وی متذکر شد: این کار لیاقت وشایستگی می‌خواهد چراکه  دست دهنده وبخشنده را همه کس ندارد و این لیاقتی است که پروردگار به هر کسی نخواهد داد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.