سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - دوشنبه 17 آذر 1393

مدیرکل ثبت احوال اصفهان:

کارت ملی هوشمند برای ۴۰ هزار نفر از مردم اصفهان صادر شده است

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه صدور کارت ملی هوشمند در استان، ۴۰ هزار نفر از ساکنان اصفهان از کارت‌های هوشمند ملی استفاده می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ تورج حاج‌رحیمیان با اشاره به طرح شناسنامه مکانیزه و مراحل اجرای این طرح در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر تمامی شناسنامه‌هایی که برای کودکان صادر می‌شود، از نوع مکانیزه بوده و این در حالی است که شناسنامه‌های قبلی هنوز تعویض نشده و افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال، شناسنامه جدید دریافت ‌کنند.

وی به تفاوت‌های شناسنامه مکانیزه با شناسنامه‌های قبلی اشاره کرد و افزود: در طراحی شناسنامه‌های جدید، از کاغذ مرغوب‌تر استفاده شده و این شناسنامه‌ها از نظر امنیتی، به دلیل استفاده از هولوگرام‌های کامپیوتری و حذف دست خط انسان در تنظیم، از امنیت بالاتری برخوردار است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه کمبود تجهیزات و ظرفیت‌ها سازمان ثبت احوال سبب شده که تاکنون فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه‌ها اعلام نشود، گفت: شناسنامه‌های قبلی هنوز مشکل خاصی ندارند و علاوه بر این تعویض همه شناسنامه‌ها با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مخالف بوده و اسراف به حساب ‌می‌آید و همین عوامل سبب شده هنوز فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه‌های قبلی اعلام نشود.

وی به طرح صدور کارت‌ هوشمند ملی برای افراد و مراحل اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: طرح هوشمند کردن کارت‌های ملی یکی از مهمترین طرح‌ها کشور بوده و سازمان ثبت احوال به عنوان پیاده‌‌کننده این طرح موظف است که کارت‌های قدیمی را با کارت‌های هوشمند جدید تعویض کند.

حاج‌رحیمیان قابلیت ذخیره‌سازی اثر انگشت و خصوصیت‌های بیومتریک در کارت‌ ملی هوشمند را از جمله مزایای کارت ملی هوشمند دانست و بیان کرد: این کارت قابلیت ذخیره‌سازی اثر تمامی انگشت‌های یک فرد و خصوصیت‌های بیومتریک آن ‌را داشته و  قرار است این کارت به کارت جامع ایرانیان تبدیل شود.

‌انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.