سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - دوشنبه 17 آذر 1393

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان:

استان اصفهان دومین استان برتر در تعداد نخبگان کشور است

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: استان اصفهان با تحت پوشش داشتن یک‌هزار و 200 نخبه دومین استان دارای بیشترین نخبه در کشور پس از تهران است.

به گزارش اصفهان شرق؛ شقایق حق‌جوی‌ جوانمرد در نشست خبری خود با اشاره برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی کوهرنگ با بیان اینکه جشنواره‌ها درگاه‌هایی برای آغاز و نیاز به زیرساخت دارند، اظهار کرد: اختراعات مبتنی بر نیاز است و نیاز باید مادر اختراعات قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه روند ثبت اختراع در ایران باید عادلانه باشد، افزود: باید مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراع در ایران محکم‌تر باشد و بورس ایده در این زمینه ایجاد شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان کار شناسایی و توانمندسازی اولیه را بر عهده دارد، تصریح کرد: تمام مراحل کار فعالیت این بنیاد با سایر نهادهای دیگر و حمایت آنها از دستاوردها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی زیرساخت‌های کشور را خطرات جدی تهدید کند، اقتصاد دانش‌بنیاد نیز تهدید می‌شود، تصریح کرد: اثرگذاری این تهدیدات به این دلیل است که کشور ایران با پول نفت دولتی هدایت می‌شود.

حق‌جوی جوانمرد با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان استان اصفهان یک‌هزار و 200 نخبه دارد، گفت: این بنیاد تمام تلاش خود را در راستای فعالیت در حوزه اقتصاد دانش‌بنیاد و ارتباط بین علم و صنعت به کار بسته و سعی در شناساندن نقاط قوت و ضعف این دو حوزه به یکدیگر دارد.

وی با تاکید به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی را جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است، ادامه داد: بنیاد نخبگان استان اصفهان تمام تلاش خود را برای تسهیل تحقق کسب و کار دانش‌بنیان به کار می‌گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان به اجرای طرح شهاب ویژه دانش‌آموزان با استعداد برتر اشاره و بیان کرد: بنیاد نخبگان در همان سال آغاز کار خود مقدمات اجرای این طرح را فراهم کرده است که با تشکیل شورای اجرایی طرح شهاب پژوهش‌هایی را در این راستا سامان داده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان اصفهان 400 مخترع دارد، افزود: استان اصفهان دومین استان پس از تهران به لحاظ داشتن تعداد بیشترین نخبه است.

حق‌جوی جوانمرد، به شناسایی افراد صاحب ایده و تدوین و اجرای طرح توانمندسازی نخبگان تاکید و اضافه کرد: در این خصوص هیئت نظارت و بانک اطلاعاتی برای صاحبان ایده فراهم شده است که توسط آن افراد دارای ایده شناسایی و زمینه رشد این افراد فراهم شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.