سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - دوشنبه 17 آذر 1393

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان:

پروژه‌های مصوب معطل مانده گردشگری اصفهان ‌احیا شوند

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی کارگروه گردشگری استان برای انجام تصویب پروژه‌های معطل‌مانده گردشگری خبر داد و گفت:فعالان اقتصادی می‌توانند از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛مسعود گلشیرازی در چهاردهمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: این کارگروه به همت استانداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سایر سازمان‌های مسئول آماده برطرف‌کردن مسائل و مشکلات توسعه گردشگری در استان است.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان اصفهان افزود: این همایش پیش‌مقدمه برگزاری همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های گردشگری استان بوده که خواستارمعرفی مگاپروژه‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران خارجی است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان از ترجمه کتاب معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری استان اصفهان به زبان انگلیسی خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

ضرورت ایجاد سازمان مدیریت مقصد برای گردشگران خارجی

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی برای پاسخگویی 51 پروژه به سرمایه‌گذاران شد و با بیان اینکه ایجاد سازمان مدیریت مقصد برای گردشگران خارجی لازم و ضروری است، تصریح کرد:این سازمان برای گردشگران خارجی برنامه‌ریزی سفر از جمله حمل و نقل، هتلینگ و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را انجام می‌دهد.

علی کرباسی‌زاده خواستار توجه سازمان‌های دولتی، شهری و سایر بخش‌ها نسبت به برگزااری همایش‌ها و سمینارها در فصل پرگردشگر اصفهان شد و گفت: به‌دلیل نبود سازمان مدیریت مقصد، ناهماهنگی بین این سازمان‌ها برای انجام رویدادها ایجاد شده و تورهای گردشگری به‌دلیل پر‌شدن هتل‌ها نمی‌توانند برنامه‌ریزی برای فصل‌های پرگردشگر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری کمیسیون در راستای ایجاد خط پروازی اصفهان – دوبی با همکاری شرکت هواپیمایی fly Dubai خبر داد و خاطرنشان کرد: دوبی به‌عنوان هاب پروازی منطقه شناخته شده و با اتصال یک خط هوایی به اصفهان می‌توان فرصت مناسب برای حمل و نقل گردشگران خارجی ایجاد کرد.

فرهنگ‌سازی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در اصفهان

علیرضا نادری، دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار فرهنگ‌سازی در راستای جذب سرمایه‌های داخلی و خارج در استان شد و اظهار داشت: جامعه هنوز آماده پذیرش سرمایه‌گذار خارجی را نداشته و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای در فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی افزود: برای توسعه صنعت گردشگری باید فرهنگ جذب گردشگر از ورودی فرودگاه تا خروجی در کشور نهادینه شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار احیای خانه‌های تاریخی اصفهان برای کاربری هتل شد و بیان کرد: از ظرفیت خانه‌های تاریخی می‌توان، هم برای اسکان گردشگران و هم نمایش معماری ایران زمین استفاده کرد.

وی خواستار تعامل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و سایر سازمان‌های مرتبط با گردشگری با هدف توسعه زیرساخت‌های این بخش شد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.