سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - دوشنبه 17 آذر 1393

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد

بهینه‌سازی سوخت بنزین، گازوئیل و جلوگیری از مصرف مازوت از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوای اصفهان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بهینه‌سازی سوخت بنزین، گازوئیل و جلوگیری از مصرف مازوت از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوای اصفهان عنوان کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ معصومه ابتکار در جمع مدیران ارشد و میانی اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوای اصفهان و 7 کلان شهر دیگر کشور همچنان باقی بوده ولی روند کنترل شده و رو به کاهش دارد، اظهار کرد: گزارش‌های کارشناسی از وضعیت موجود آلودگی هوای شهر اصفهان، کاهش تعداد روزهای ناسالم به یک‌سوم را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: بهینه‌سازی سوخت بنزین، گازوئیل و جلوگیری از مصرف مازوت در نیروگاه‌های اصفهان از عوامل اصلی این کاهش بوده و همه محورهای برنامه جامع برای رسیدن به اهداف برنامه در اصفهان باید کامل اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: آنچه به‌عنوان بحران آب در کشور مطرح بوده نتیجه مصرف بیش از ظرفیت و توان حوضه‌های آبخیز بوده و مدیریت این بحران نیازمند اصلاح مصارف در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و به‌ ویژه کشاورزی بوده که این بخش بیشترین هدررفت آب را به خود اختصاص داده است.

وی علت مشکلات پدید آمده برای تالاب‌های کشور از جمله تالاب بین‌المللی گاو خونی را رعایت نکردن سنت‌های الهی و حق طبیعت در این زمینه دانست و ادامه داد: اگر فرامین الهی و قوانین موجود و حق‌آبه طبیعت را مراعات می‌کردیم، هرگز با پدیده ریزگردهای حاصل از خشکی تالاب‌ها مواجه نمی‌شدیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: راهکار اساسی برای برون‌رفت از این معضل بازگشت به سنت‌های الهی با رعایت حق طبیعت و مدیریت مصرف متناسب با آب موجود برای هر نقطه از کشور براساس برنامه ‌ریزی جامع مدیریت آب است.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.