اصفهان شرق

طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان تصویب شد

کدخبر: 44731
1393/09/17 در ساعت 07:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون ماده 5 که پیرامون طرح جامع مصوب شهر اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم ابلاغ طرح بازنگری تفصیلی و طرح‌های متعدد در این باره ، وضعیت صدور مجوز ساخت و ساز در شهر اصفهان مناسب نیست.

وی با اشاره به تصویب طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان تصریح کرد: تصویب این طرح می‌تواند در راستای سلامت و توسعه منطقی، معقول و برنامه‌ریزی شده شهر مؤثر باشد.

استاندار اصفهان به وجود برخی افراد به عنوان وکلای مالکان و همچنین تسهیل کننده‌های صدور پروانه ی ساخت، واسطه‌گران، دلالان و رشوه‌گیران اشاره کرد و گفت: نبود یک وضعیت با ثبات و پایدار سبب فعالیت این افراد شده و امیدوار هستیم با اتخاذ یک تصمیم نهایی مناسب، این کار به طور کلی متوقف شود.

برخورد با افراد متخلف در راستای طرح بازنگری تفصیلی اصفهان

وی با بیان اینکه با تصویب طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان، از این پس با این افراد با جدیت برخورد می‌شود، بیان کرد: در در زمینه طرح‌های جامع و تفصیلی بررسی‌های زیادی صورت گرفته است. طرح جامع شهر اصفهان سال 67 تصویب شده و عمر طرح هم 10 سال است.

زرگرپور افزود: باید در مدت 2 الی 3 سال طرح بازنگری تفصیلی تصویب می‌شد و از سال 80 هم اجرایی می‌شد ولی متاسفانه بعد از گذشت 25 سال از تصویب طرح جامع شهر اصفهان، طرح بازنگری تفصیلی ابلاغ نشده بود که امروز خوشبختانه به تصویب رسید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شهر یک موجود زنده بوده و باید هر روز به آن رسیدگی شود، افزود: در صورت رسیدگی نادرست، رشد شهر غیر متناسب بوده و معضلات زیادی را برای شهرداری، شورای شهر و شهروندان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل رشد کمّی نامتناسب در شهر مشکلاتی از قبیل  آلودگی هوا، محدودیت های ترافیکی، بزهکاری و مسائل اجتماعی ایجاد شده، اظهار داشت: ساخت و سازها باید بر اساس خواست، مصلحت و منافع عام مردم باشد و توسعه شهرها نباید بر اساس منافع عده‌ای خاص صورت گیرد.

زرگرپور با اشاره به اینکه منافع شهرها باید براساس مقتضیات و منافع عام مردم صورت گیرد، تصریح کرد: توسعه هر شهر در مقاطعی از زمان‌ها معضلات و مشکلاتی دارد که باید در راستای رفع آن مشکلات و معضلات برنامه‌ریزی شود. توسعه شهرها نباید با درآمد شهرداری‌ها گره زده شود و برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها، باید راهکارهای دیگری در نظر گرفته شود.

امکان توسعه کمی برای شهر اصفهان وجود ندارد

وی گفت: به دلیل مشکلات موجود در شهر اصفهان، در حال حاضر امکان توسعه کمّی برای شهر وجود ندارد و باید به سمت توسعه کیفی حرکت کنیم.

استاندار اصفهان افزود: کمیسیون ماده 5 حق نداشت شهر را تا این مقدار توسعه دهد زیرا در شهر با محدودیت‌هایی از قبیل آب، آلودگی هوا، ترافیک و موارد دیگر مواجه هستیم که به دلیل رشد کمّی شهر بدون در نظر گرفتن رشد کیفی، حاصل شده است.

وی با بیان اینکه با تصویب طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان می توان اطمینان یافت که حداقل در 10 سال آینده توسعه و عمران شهر اصفهان در قالب طرح های مصوب کارشناسی شده قانونی باشد و تصویب طرح تفصیلی در راستای سلامت و توسعه منطقی و معقول و برنامه‌ریزی شده شهر می‌تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم