سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 10:48 - یکشنبه 16 آذر 1393

در جلسه ی دهیاری های جرقویه سفلی مطرح شد:

مشارکت اهالی محلی نقش موثر در سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه های نیمه تمام

بخشدار جرقویه سفلی داشتن دید ویِژه ی گردشگری با توجه به پتانسیل متنوع روستاهای بخش را از موارد مورد توجه مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه ی سفلی: یکی از ضرورت های راهبردی در پیشبرد امور و رسیدن به هدف در کارها، برنامه ریزی و داشتن نقشه راه مناسب در راستای امور محوله است که لازمه آن شناسایی، فهرست کردن و اولویت بندی امور با در نظر گرفتن ظرفیت ها، امکانات و اختیارات و اعتبارات می باشد. به همین منظور دهیاری ها که طبق قانون وظایفی بر عهده آنها گذاشته شده است، برای اجرای فعالیت های خود نیازمند یک برنامه مدون و نقشه راه به نام بودجه هستند، تا با پیش بینی و برآورد درآمدها و هزینه ها، بر اساس سیاست های تعیین شده ابلاغی و در نظر گرفتن سابقه فعالیت، بتوانند در قالب آن به اجرای فعالیتهای عمرانی و جاری خود بپردازند. لازم به ذکر است تهیه و تدوین چشم انداز 5 ساله می تواند نقش به سزایی در پیشبرد امور داشته باشد.
در همین راستا به دعوت بخشداری جرقویه سفلی و با حضور رؤسای محترم شوراهای اسلامی و دهیاران این بخش و کارشناسان امور مالی و امور فنی دهیاری ها در حضور بخشدار جلسه ای تشکیل و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم به منظور تدوین و تصویب به موقع بودجه دهیاری های بخش صورت گرفت.
جعفری هرندی، با تشکر از حضور اعضاء؛ بر تنظیم و تصویب به موقع بودجه دهیاری ها و اهتمام جدی شوراهای اسلامی و دهیاران بر این امر و توجه به ضوابط و مقررات و در نظر گرفتن اولویت های روستا و رعایت بخشنامه بودجه 94 دهیاری ها تأکید کرد.
بخشدار جرقویه سفلی همچنین جلب مشارکت های اهالی در اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختهای فرهنگی و هنری را فعالیتی مؤثر در اجرا و تکمیل سریعتر پروژه ها دانست و داشتن دید ویژه به امر گردشگری با توجه به وجود پتانسیل های متنوع در روستاهای بخش را مهم برشمرد، همچنین هزینه کرد به موقع و بجای اعتبارات و رعایت 60% هزینه عمرانی و 40% درآمد جاری را لازم و ضروری بیان کرد .
سپس کارشناسان امور دهیاری ها، امور فنی و امور مالی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی نیز مطالبی را بیان نمودند و سرانجام مقرر شد:
– کمیته بودجه در هر روستا با محوریت دهیاری و عضویت کارشناس بخشداری و مسئولان امور مالی و فنی دهیاری های بخش، رئیس یا نماینده شورای بخش و رئیس شورای اسلامی روستا تشکیل و با همکاری و هماهنگی نسبت به تدوین بودجه سال 94 روستاها اقدام تا پس از تدوین در شورای اسلامی بررسی ، اصلاح و به تصویب برسد.
– دهیاران بدون فوت وقت و بر اساس اعتبارات موجود و بودجه 93 نسبت به تعریف و اجرا یا تکمیل پروژه های اولویت دار اقدام نمایند، و در این راستا ضمن پرهیز از سنتی کاری، توجه ویژه ای به آثار تاریخی و مرمت و نگهداری آنها داشته باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.