سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - یکشنبه 16 آذر 1393

عضو شورای شهر اصفهان:

ساماندهی مشاغل مزاحم اصفهان نیاز به عزم استانی دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم اصفهان نیاز به عزم استانی دارد و مسئولان استان باید این مسئله را به عنوان یکی از مشکلات اساسی شهر و استان مورد توجه قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین صادقیان  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از اقدامات شهرداری در چند ماه گذشته برای سامان‌دهی مشاغل مزاحم اظهار کرد: تنها ابزار مدیریت شهرداری در سامان‌دهی مشاغل مزاحم بند 20 ماده 55 بوده که به نوعی ابزار سلبی است.

وی با بیان اینکه برای سامان‌دهی مشاغل مزاحم باید تمام تبعات آن در نظر گرفته شود، تصریح کرد: سامان‌دهی مشاغل مزاحم به معنی محو آنها نبوده بلکه باید عوارض اجتماعی آن را به حداقل رسانده که برای تحقق آن نیاز به یک عزم استانی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: باید تمام ارگان‌های مرتبط از جمله شرکت شهرک‌ها، محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و اتحادیه‌های مرتبط و در راس آن استانداری برای تحقق این مسئله اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فروشندگان گیاهان دارویی در درمان هم دخالت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل اقدام به تشکیل بازار گیاهان دارویی کرده که محل جمع‌شدن تعدادی از عطاری‌ها و نمایندگی‌های پخش شرکت‌های دارویی شده است.

صادقیان با اشاره به عوارض عرضه گیاهان دارویی در مکان‌هایی غیر از شرکت‌های پخش آن افزود: افراد غیر متخصص در درمان گیاهی دخالت کرده در حالی که بر اساس قوانین و مقررات عطاری‌ها تنها مجاز به عرضه خام گیاهان دارویی هستند و گیاهان دارویی باید توسط شرکت‌های پخش دارویی توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: با این حال و با وجود تذکرات کتبی و شفاهی مسئولان، این بازار محل عرضه گیاهان دارویی فاقد مجوز شده و به صورت مستقیم نیز در درمان دخالت می‌کنند بنابراین باید نسبت به جمع‌آوری این بازار اقدام شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.