سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - یکشنبه 16 آذر 1393

مدیر‌کل دامپزشکی اصفهان:

اقدام جدی برای ساخت کشتارگاه‌ صنعتی اصفهان صورت نگرفته است

مدیر‌کل دامپزشکی اصفهان گفت: تاکنون اقدامات چندانی برای جذب سرمایه‌گذار جدید در زمینه احداث کشتارگاه صنعتی یا بازسازی کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های اصفهان صورت نگرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهرام موحدی در بازدید از یکی از کشتارگاه‌های اصفهان با اشاره به وضعیت ارائه گوشت بهداشتی در استان اظهار کرد: ارائه گوشت سالم و بهداشتی و مورد‌ تائید دامپزشکی با رعایت استاندارد‌‌های لازم، مد‌نظر مسئولان استانی بوده و با توجه به مسائل و مشکلات مدیریتی بیشتر کشتارگاه‌های استان تاکنون اقدامات شایانی درباره جذب سرمایه‌گذار جدید در زمینه احداث کشتارگاه صنعتی یا بازسازی کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های استان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مربوطه در ارائه خدمات اداری به سرمایه‌گذار جدید، اعم از واگذاری زمین کشتارگاه و ارائه تسهیلات بانکی و دیگر تسهیلات افزود: حمایت از این بخش در تأمین گوشت استان و استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش به سزایی در ارتقای سلامت و بهداشت گوشت قرمز و دیگر فرآورده‌های خام دامی ایفا می‌کند.

مدیر‌کل دامپزشکی استان اصفهان درباره کشتارگاه‌های صنعتی دام در اصفهان بیان کرد: رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی و رفع مشکلات بهداشتی از خصوصیات این کشتارگاه‌ها بوده و مدیران مربوطه همواره باید این اصول را مد‌نظر قرار داده و در مسیر تامین گوشت سالم و بهداشتی تلاش کنند.

وی با اشاره به این‌که در کشتارگاه‌های دام استان سالیانه حدود یک میلیون و 800 هزار راس گوسفند، بز، گاو و شتر کشتار می‌شود، تصریح کرد: 30 درصد از این کشتار سهم کشتارگاه‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و بقیه توسط کشتارگاه‌های سنتی کشتار و در استان اصفهان توزیع شده، که این رقم کشتار جوابگوی هزینه‌های جاری و پرسنلی کشتارگاه صنعتی نبوده و باید تدابیر لازم توسط مسئولان امر در این مورد اندیشیده شود.

در استان اصفهان حدود 33 کشتارگاه دام وجود دارد که از این تعداد 26 کشتارگاه سنتی و 7 کشتارگاه صنعتی و نیمه‌صنعتی است.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.