سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - یکشنبه 16 آذر 1393

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان:

تمام هیئت‌های مذهبی اصفهان شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: با برنامه‌های صورت گرفته و اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، به زودی تمام هیئات مذهبی استان اصفهان شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام سید محمود فقیهی در گردهمایی شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان اصفهان در شهرضا با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای شناسنامه‌دار کردن هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: تجدید مجوز هیئات مذهبی استان و شهرستان‌ها منوط به گذراندن دوره آموزشی بوده و این هیئت‌ها باید دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

وی افزود: در دوره نخست هیئات مذهبی باید یک دوره 32 ساعته را بگذرانند و در دوره‌های بعدی دوره‌های 14 ساعته را باید بگذرانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در اصفهان برای هیئات مذهبی آغاز شده، گفت: بعد از آموزش مدیران هیئات مذهبی در نظر داریم رابطان فرهنگی را آموزش دهیم.

وی بیان کرد: نزدیک به 30 هزار نفر در هیئت امنای کانون‌های مذهبی و بیش از 8 هزار مداح اهل بیت در استان فعالیت می‌کنند که ارتقای علمی و فرهنگی ایشان در دستور کار این اداره قرار دارد.

حجت‌الاسلام فقیهی افزود: باید نهضت آموزش در سازمان تبلیغات راه بیفتد و با کمک همه دستگاه‌ها تلاش کنیم هیئت‌ها را در زمینه‌های فرهنگی و علمی رشد دهیم.

وی تصریح کرد: شناسنامه‌دار کردن هیئات مذهبی استان را در حال بررسی بر روی آن هستیم تا سابقه هیئت، مؤسسان اولیه و مشخصات هیئت در شناسنامه گنجانده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: مقدمات شناسنامه‌دار کردن هیئات مذهبی انجام شده و به زودی برای هر هیئت یک سند منگوله‌دار به عنوان شناسنامه صادر می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.