سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - یکشنبه 16 آذر 1393

شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان

شهروندان اصفهانی از حق اعتراض به عوارض نا‌عادلانه مطلع نیستند

شهروندان اصفهانی از حق خود در راستای اعتراض به عوارض نا‌عادلانه تعیین شده برای آنها مطلع نیستند و رسانه‌ها باید در این زمینه وارد میدان شوند و مردم را از این حق قانونی خود مطلع کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ در بخش دوم شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تعدادی از اعضای شورای شهر به بیان تذکرات خود پرداختند.

*‌ استفاده از دوربین‌های لازم در پروژه‌های پر‌هزینه ضرورت دارد

غلامرضا شیران رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر در ابتدای این جلسه گفت: به منظور استفاده دقیق، بهینه و صحیح از هزینه‌هایی که در امورات حمل و نقل انجام می‌شود، استفاده از دوربین‌های لازم در پروژه‌های پر‌هزینه مانند پروژه ITS شهری یا پروژه محدوده ترافیک لازم است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها باید پیش از اجرا در شورای شهر و کمیسیون‌های مربوطه ارائه، حلاجی و نهایی شوند، اظهار کرد: در مکان‌یابی، نصب و خرید این دوربین‌ها به صورتی باید کار شود که بیشترین استفاده از این دوربین‌ها صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر ادامه داد: در صورتی که می‌تواند رفتار‌های رانندگان، موتور‌سیکلت‌سواران و حتی عابران پیاده به صورت 360 درجه و دقیق تا طولی بدون مزاحمت درختان یا هر مانع دیگری ثبت و ضبط شود.

*‌ نصب دوربین‌های مناسب در شهر مشکلات شهری را کاهش می‌دهد

وی با تاکید بر اینکه چرا باید دوربین‌های ضعیف، با بورد کم و یا مکان‌یابی غیر‌استاندارد و غیر‌بهینه را خریداری کنیم، تصریح کرد: با نصب دوربین‌های مناسب می‌توانیم به مشکلات شهر رسیدگی کنیم.

شیران اضافه کرد: جا‌نمایی و نصب صحیح در ارتفاع مناسب و پایش دقیق و 24 ساعته رفتار‌های ترافیکی سبب رسیدگی به مشکلات شهری می‌شود.

*‌ مصوبات شورای شهر برای جذب سرمایه‌گذاران در اصفهان منعکس شود

رسول جهانگیری نیز یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه تاکید کرد: برخی از مصوبات شورای شهر باید در بیرون منعکس شوند تا در راستای ارتقای وضعیت شهر با جذب سرمایه‌گذاران مواجه شویم.

وی با بیان اینکه باید به صورتی از ظرفیت شهرداری در راستای این موضوع استفاده شود، افزود: زمینه و بستر جذب سرمایه‌گذاران در سطح شهر اصفهان فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برخی از مشاغل در راستای افزایش امنیت اجتماعی موظف به نصب دوربین در فضا‌های بیرونی مغازه‌ها و اماکن خود شده‌اند، گفت: به دنبال این موضوع خلاف‌ها و نا‌هنجاری‌ها در معابر عمومی جامعه کاهش پیدا می‌کند.

* شأن اعضای شورای شهر باید حفظ شود

علیرضا نصر اصفهانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: برخی از مواقع در صحن علنی شورای شهر یکی از مسئولان استانی را مورد خطاب قرار می‌دهیم تا شأن اعضای شورای شهر را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند، ادامه داد: مسئولان شهرداری و سازمان‌های شهرداری باید عنایت ویژه‌ای به شورا داشته باشند و به مکاتبات شورا با آنها به درستی پاسخ بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در برخی از مواقع مشاهده می‌شود که نامه‌هایی که شورای شهر به مردم می‌دهند تا از سازمان مربوطه امورات خود را پیگیری کنند، مسئولان مربوطه به این نامه‌ها به درستی پاسخ نمی‌دهند و شأن شورای شهر را حفظ نمی‌کنند.

*‌ خرابی آسانسور ساختمان شورا سبب آبرو‌ریزی شده است

وی اضافه کرد: چندین بار به رئیس شورا عنوان کردیم که خرابی آسانسور ساختمان شورا سبب آبرو‌ریزی شده است و اقدام خاصی در راستای رسیدگی به وضعیت این آسانسور باید صورت بگیرد.

*‌ شهروندان باید عوارض شهری را پرداخت کنند

عدنان زادهوش یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه شهروندان باید عوارض شهری را پرداخت کنند، تاکید کرد: هر خدمتی که شهرداری انجام می‌دهد وابسته به عوارض است.

وی با تاکید بر اینکه امکان دارد عوارضی که برای برخی از شهروندان در نظر گرفته می‌شود، نا‌عادلانه باشد، افزود: شهروندان می‌توانند اعتراض خود را به کمیسیون ماده 77 ارائه بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروز دست به دامان رسانه‌ها هستیم تا رسانه‌ها این حق مردم را اطلاع‌رسانی کنند، گفت: مردم باید از حق قانونی خود به منظور اعتراض به کمیسیون ماده 77 به منظور نا‌عادلانه بودن عوارض در نظر گرفته شده برای آنها مطلع شوند.

* هنوز لیست ریز هزینه‌های جشنواره کودک به خزانه‌دار شورا داده نشده است

وی با بیان اینکه هنوز لیست ریز هزینه‌های جشنواره کودک به خزانه‌دار شورا داده نشده است، اظهار کرد: اطلاعات بنده در این زمینه ناقص است و اگر قرار است که به این موضوع بی‌توجهی شود، شورای شهر این موضوع را به صورت دیگری پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.