سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - یکشنبه 16 آذر 1393

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان:

تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله(ص) در اصفهان برگزار می‌شود

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: به منظور پیروی از سیره و منش خاندان اهل‌بیت(ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله(ص) در ماه صفر در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حسن بابایی در گردهمایی شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان اصفهان در شهرستان شهرضا با اشاره به برنامه‌های این شورا در سطح استان اصفهان اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر، باید شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی شهرستان شهرضا تشکیل شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های اربعین به صورت واحد در شهرستان افزود: در روز اربعین همه هیئات مذهبی شهرستان شهرضا در یک مکان تجمع و عزاداری کنند تا پشتوانه شیعه را به جهان نشان دهند.

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان درباره مراسم روز اربعین اصفهان گفت: به منظور پیروی از سیره و منش خاندان اهل‌بیت (ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله(ص) در ماه صفر در اصفهان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه هیئات مذهبی نشر معارف اهل بیت(ع)، ایجاد همبستگی و وفاق در بین آحاد مختلف مردم، ترویج و تبلیغ دین، فراهم کردن شرایط مورد نیاز برای شبهه زدایی از اذهان جوانان، برگزاری گفتمان‌های دینی و آسیب شناسی است.

حجت‌الاسلام بابایی تصریح کرد: مسئول هیئت، روحانی، مداح، قاری هیئت و رابط فرهنگی را پنج رکن اصلی تشکیل یک هیئت مذهبی هستند که پس از پر کردن اساسنامه هیئت‌های مذهبی، این افراد پنج نفر دیگر را به عنوان هیئت امنای هیئت انتخاب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات کانون مداحان از 15 دی ماه آغاز می‌شود و حداقل سن 25 و حداکثر 60 سال و مدرک تحصیلی دیپلم برای شهرستان‌ها و فوق دیپلم برای استان تعیین شده است.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.