سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 23:58 - پنجشنبه 09 آبان 1392

چهارم محرم آغاز دسته جات هفت روستایی براآن جنوبی

جلسه پیرامون چهارم محرم در روستای روران برگزار شد

عضو شورای روستا گفت: دعوت از سرپرستان خانوارهای روستای روران در جلسه ی بررسی روز چهارم محرم ایجاد روحیه مشارکت در همه ی امور می باشد.

JPG_0749

به گزارش اصفهان شرق: همه ساله به رسم پیشینیان،  مراسم عزاداری با مشارکت 7 روستای منطقه براآن جنوبی برگزار می شود. شروع عزاداری دسته جات این روستاها با حضور همگان در روران در روز 4 محرم آغاز خواهد شد. این دسته جات به صورت گردشی در این هفت روستا تا روز عاشورا  ادامه دارد. روستاهای( روران، شیدان، رحیم آباد، کروه، زغمار، ازیران، هرمدان  ) از جمله روستاهای مشارکت کننده در برنامه های محرم می باشند.

به همین منظور جلسه ای پیرامون هر چه بهتر اجرا کردن مراسم استقبال از عزاداران حسینی در روز چهارم محرم، به همت شورای روستا برگزار گردید.

مهندس غلامرضا شجاعی در این جلسه که با حضور بیش از 200نفر از سرپرستان خانوار روستای روران در مسجد امیرالمومنین روستا تشکیل شد اظهار کرد: مراسم عزاداری امام حسین(ع) به هر شکلی(سنتی، سبک امروزی ) ایجاد رابطه دوستی با اهل بیت است و در این زمینه می بایست با برگزاری برنامه های منظم و مفید در مجالس عزاداری سالار شهیدان تمام توان خود را به کار ببندیم.

وی در رابطه با توجه به برگزاری این گردهمایی با حضور کلیه سرپرستان این روستا گفت: هدف اصلی از این جلسات مشارکت  مردم روستا در زمینه ی هر چه بهتر برگزار کردن مراسم میزبانی از عزاداران و بازگو کردن ایده های مفید و قابل اجرا در مراسم های عزاداری می باشد.

عضو شورا تصریح کرد: این سبک عزاداری هفت روستا از گذشتگان ما به یادگار مانده است و مفید بودن این میراث به خاطر حضور در روستا ی دیگر بخش و آشنا شدن با روحیات و سنت های مردمان آنجا می باشد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه با نظر خواهی شورا از حاضران، نحوه ی اجرای برنامه ی روز چهارم محرم به تصویب حاضران رسید.

JPG_0744

JPG_0749 JPG_0748 JPG_0746 JPG_0750

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.