سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - شنبه 15 آذر 1393

یک کارشناس طب سنتی تشریح کرد

کم «خوردن و نوشیدن» بهترین راه درمان سَر درد

یک کارشناس طب سنتی گفت: برای رفع سر درد بهترین کار کم خوردن و کم آشامیدن است. یعنی میزان غذا و نوشیدن آب و مایعاتی که فرد به آن عادت کرده است باید کاهش یابد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید جواد علوی اظهار داشت: برای رفع سر درد بهترین کار کم خوردن و کم آشامیدن است. یعنی میزان غذا و نوشیدن آب و مایعاتی که فرد به آن عادت کرده است را کاهش دهد.

به گفته وی گرسنگی شدید، بی‌خوابی بسیار، خواب زیاد و طولانی، خواب روز و بعد از ظهر و بعد از غذا خود موجب بروز سر درد می‌شود، البته بهترین درمان برای رفع سر درد نرم نگه داشتن شکم و رفع یبوست است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: ماساژ و مالیدن دست و پا، گذاشتن آنها در آب گرم و کمی پیاده‌‌روی نیز در رفع سر درد مفید است. همچنین، گذاشتن پاها در تشت آب ولرم برای رفع سردرد مفید است.

علوی افزود: ترشی‌ها به خصوص سرکه خود موجب بروز سر درد می‌کند. همچنین، غذای نفاخ و دیر هضم، غذاهای بخارزا مانند گردو، سیر، سیر داغ، پیاز، تره، شاهی، کلم، خردل، فلفل،  زعفران زیاد، خرما، شنبلیله، عدس، لوبیا، بادمجان، باقالی، پنیر، ماهی، دارچین برای گرم مزاجان موجب بروز سر درد می‌کند.

وی گفت: بادمجان، عدس، خیار، گوجه، ماست و دوغ و پنیر (برای سوء مزاجهای سرد) انواع سس، کنسرو، فست فود مثل پیتزا، سوسیس، کالباس و… نوشابه، رب گوجه فرنگی کارخانه‌ای، کاکائو، قهوه، شکلات، چیپس، پفک، غذاها و تنقلات خیلی شور و تند و ترش و چرب و حبوبات نفاخ برای معده‌های حساس و گازدار، چای بالاخص برای کسانی که مشکل معده دارند، مضر است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: آب یخ، همراه با غذا و بلافاصله بعد از غذا آب خوردن، گوشت گاو و گوساله، ته دیگ، پیاز و سیر خام و پرتقال و نارنگی (برای معده‌های حساس)، غذاهای مانده و فریز شده، غذاهای خمیری مثل ماکارونی و الویه و سرخ کردنی. آب خوردن در شب بین خواب، خرما و گردو، سبزیجات بخاردار مثل تره، شاهی، ترب و به خصوص برای کسانی که سردرد دارند و هر چیزی که باعث ناسازگاری و اذیت شود.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.