سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 15 آذر 1393

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

نیازهای جامعه، وقف‌های جدید را مي‌طلبد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ نوع نیت وقف در زمینه‌های مختلف شناسایی شده که امروزه باید با نیازسنجی و تشویق خیرین، وقف‌های جدید در راستای نیازهای روز جامعه داشته باشیم، گفت: باتوجه به نیازهای جامعه، وقف‌های جدید مورد نیاز است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی بـا اشـاره بـه اینکه در سال جاری، ۱۱۱ موقوفه به ارزش 12 میلیارد و 100 میلیون تومان در استان اصفهان ثبت شد، ابراز داشت: این تعداد وقف نسبت به مـدت مـشـابـه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۰۰ وقف به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در استان اصفهان شامل ساخت مسجد، حسینیه و روضه خوانی برای عزاداری امام حسین(ع) صورت گرفت.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰۰ نوع نیت وقف در زمینه‌های مختلف شناسایی شده که امروزه باید با نیازسنجی و تشویق خیرین، وقف‌های جدید در راستای نیازهای روز جامعه داشته باشیم.
باتوجه به نیازهای جامعه، وقف‌های جدید مورد نیاز است
با بیان اینکه اهمیت وقف و نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، بیان داشت: باتوجه به نیازهای جامعه، وقف‌های جدید مورد نیاز است.
وی با تاکید بر ترویج و نهادنیه کردن فرهنگ وقف در جامعه، گفت: فرد واقف با بخشش تمام یا بخشی از اموال خود، نقش بسزایی در رفع مشکلات جامعه دارد.
صادقی با اشاره به تقارن روز ۲۷ صفر با روز وقف، تصریح کرد: این سنت حسنه باید برای همگان تبیین شود و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه است.
پیشرفت و توسعه جامعه از طریق وقف
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان گفت: روحانیون و مبلغان باید از این ایام برای تبیین فرهنگ وقف بهره برده و ضمن بیان اجر معنوی این سنت حسنه، درخصوص پیشرفت و توسعه جامعه از طریق وقف نیز همگان را مطلع سازند.
وی با اشاره به اینکه وقف از صدر اسلام توسط نبی اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) رایج بوده است، افزود: واقفان باید با تاسی از ائمه معصومین(ع) با توجه به مقتضات و نیازهای جامعه، وقف کنند.
صادقی گفت: اگر آثار وقف و نحوه هزینه کرد درآمد موقوفات برای همگان تبیین شود، مردم بیشتر به این سنت حسنه ترغیب می‌شوند.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.