سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - شنبه 15 آذر 1393

مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد:

سه بیمارستان در اصفهان از مادران باردار آزمایش اچ آی وی می‌گیرند

مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 10 مرکز بهداشتی درمانی و سه بیمارستان در اصفهان از مادران بارداری که مراجعه می کنند به این مراکز آزمایش آچ آی وی به عمل می آورد

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر مرجان مشکاتی مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت هفته اطلاع رسانی ایدز گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت بهداشتی این دانشگاه از اول آذرماه برنامه های گرامیدات این هفته را در دتور کار خود قرار داد.
وی با اشاره به برپایی پایگاه های اطلاع رسانی ایدز در سطح شهر اصفهان گفت: مرکز بهداشت استان اصفهان با همکاری مراکز بهداشت شماره یک و دو اصفهان و همچنین انجمن پزشکان ایران در این پایگاه ها مشاوره و اطلاع رسانی ایدز را در دستور کار خود قرار داد.
مسئول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای کنترل بیماری ایدز باید ابتدا بیماران را شناسایی کرد، اظهارکرد: در راستای انتقال پیشگیری اچ آی وی از مادر به نوزاد در 11 دانشگاه این برنامه به صورت پایلوت اجرا می شود که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم این برنامه را اجرا می کند.
دکتر مشکاتی ادامه داد: 10 مرکز بهداشتی درمانی و سه بیمارستان در اصفهان از مادران بارداری که مراجعه می کنند به این مراکز آزمایش آچ آی وی به عمل می آورد تا در صورت ابتلا به اچ آی وی در زمان معینی درمان پیشگیری برای این مادران انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر زایمان بصورت سزارین انجام شود و اقدامات لازم برای نوزاد صورت بگیرد می توانیم انتظار داشته باشیم که انتقال این بیماری از مادر به نوزاد را به صفر برسانیم.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.