سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - شنبه 15 آذر 1393

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

امتیازدهی برای درصدهای از کارافتادگی بازنگری می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: بازنگری در مراتب و امتیازدهی برای درصدهای از کارافتادگی و همچنین استفاده از فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری از جمله برنامه‌های این سازمان در بخش کمیسیون‌های پزشکی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ تقی نوربخش در همایش سراسری هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های پزشکی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مشکلات این سازمان و مخاطرات آن اظهار داشت:‌ خوشبختانه در سایه اعتماد سازی و کارشناسی‌های انجام شده مجلس شورای اسلامی طرح تجمیع منابع درمان دستگاه‌های بیمه‌گر را از دستور کار خود خارج کرد.

وی ارتقای کمی و کیفی درمان در کشور اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های سازمان تأمین اجتماعی که با تلاش کارکنان این سازمان در سراسر کشور به دست آمده، ارتقای کمی و کیفی درمان، تعامل با شرکای اجتماعی و تلاش در راستای پایداری منابع و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور دور شدن سازمان از حاشیه‌ها در دولت قبل را مهمترین اتفاق پیش روی دولت تدبیر و امید خواند و گفت: اعتمادسازی مجدد و ایجاد امنیت بین مردم و شرکای اجتماعی سازمان از مهمترین دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود: کارفرما و جامعه کارگری برای پرداخت حق بیمه باید مطمئن باشد که این منابع در جهت صحیح و ماموریت‌های سازمان هزینه می‌شود و برای ایجاد این تعامل باید اعتماد به شرکای اجتماعی سازمان بازگردد.

نوربخش یکی از مخاطرات جدی سازمان تأمین اجتماعی طرح انتزاع بخش درمان کشور از سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سایه اعتماد سازی و کارشناسی‌های انجام شده مجلس شورای اسلامی طرح تجمیع منابع درمان دستگاه‌های بیمه‌گر را از دستور کار خود خارج کرد.

وی یکی از مهم‌ترین کارکردهای تأمین اجتماعی را ایجاد امنیت خاطر برای بیمه شدگان عنوان کرد و خطاب به روسای کمیسیون‌های پزشکی این سازمان گفت: ایجاد امنیت شغلی امنیت اجتماعی و فکری و پوشش‌های درمانی از جمله وظایف قانونی سازمان در عمل به تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بوده که باید کمیسیون های پزشکی با دقت نظر در برقراری و یا تائید استراحت‌های پزشکی بیمه شدگان اهتمام کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه ما متعدد هستیم که اگر بیمه شده بر اساس قوانین موجود مشکلی برای او حادث شد، درصدد رفع مشکل برآییم، خاطرنشان کرد: حوادث ناشی از کار و حمایت از نیروهای کار جز وظایف اصلی و قطعی سازمان تأمین اجتماعی است.

وی قضاوت و عدالت در صدور رأی در کمیسیون‌های پزشکی را امری شرعی و فنی دانست و گفت: کمیسیون‌های پزشکی و یا هیئت‌های تشخیص باید رایی صادر کنند که برابر کتاب قوانین و دانش فنی استوار باشد.

نوربخش افزود: متاسفانه به مدت 6 سال تشکیلات ستادی کمیسیون های پزشکی در این سازمان وجود نداشت که از این محل هزینه‌های زیادی را به منابع سازمان وارد کرد.

وی به ایجاد ساختار متناسب برای کمیسیون‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: بازنگری در مراتب و امتیازدهی برای درصدهای از کارافتادگی و همچنین استفاده از فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری از جمله برنامه‌های این سازمان در بخش کمیسیون‌های پزشکی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور بیان کرد: در سال حدود 50 هزار نفر برای تشکیل پرونده‌های غرامت به کمیسیون‌های پزشکی سراسر کشور مراجعه می‌کنند که اگر مکانیزم رسیدگی در کمیسیون‌ها فنی نباشد، مشکلات زیادی را برای بیمه شده و سازمان ایجاد می‌کند.

وی بر رابطه بی‌طرفی پزشک و بیمار تاکید کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی در صدد اصلاح فضاهای فیزیکی زیرمجموعه این سازمان در کشور با هدف افزایش رضایتمندی مراجعان و بیمه‌شدگان است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.