سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - جمعه 14 آذر 1393

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:‌

مشکل درمان ایثارگران با ارائه خدمات بیمه تکمیلی برطرف می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: مشکل درمان ایثارگران با ارائه خدمات بیمه تکمیلی برطرف می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین نافیان در نشست بررسی مشکلات ایثارگران شهرستان لنجان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان لنجان مسئله مسکن است که انتظار می‌رود با وضعیت موجود این مشکل در دستور کار کمیته تخصصی این شهرستان قرار بگیرد.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت دولت و قانون بودجه‌ای مقرر شد تا وزارت راه و شهرسازی در خصوص تأمین مسکن ایثارگران، سهمیه‌ای را برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه وام یارانه‌ای تنها یک بار به ایثارگران تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی طرح جامعه هدف، امیدواریم گام مثبتی در رفع مشکل جامعه هدف بنیاد برداشته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم و جدی ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا مسئله درمان آنها بوده و افزایش خدمات به خصوص در بخش درمانی به این عزیزان بسیار حائز اهمیت است.

نافیان عنوان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده در سال جاری، بهره‌برداری لازم با تعریف مکانیزمی بر اساس بند مربوطه حقوق مراقبت از جامعه هدف در قرارداد با بیمه ایران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت سرانه بیمه جانبازان از دیگر مشکلات بوده است، گفت: سرانه پرداختی بیمه مکمل جانبازان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و مشکل درمان این عزیزان با ارائه خدمات در بیمه تکمیلی برطرف می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به بیماران صعب‌العلاج خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اجرای طرح پایه سلامت به این افراد خدمات درمانی در منزل ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در طرح یاد شده، پرسنل بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آموزش‌های لازم را فرا گرفته و با حضور در منازل ایثارگران ضمن عیادت از بیماران صعب‌العلاج، امکانات و لوازم بهداشتی و درمانی مورد نیاز را برای آنها تأمین می‌کنند.

نافیان با اشاره به دستمزد پرستاران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز هزینه‌هایی را برای پرستاری این عزیزان در سال جاری پرداخت خواهد کرد.

وی به تأمین داروهای خارجی برای ایثارگران اشاره و اضافه کرد: پرداخت هزینه دارویی ایثارگران نیز بر عهده بیمه ایران بوده که از 30 قلم به 110 قلم افزایش داشته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پایان با بیان اینکه مشکل اشتغال، مسکن و درمان از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری است، بر لزوم تمهیدات لازم برای رفع هر چه سریع‌تر مشکل درمان و دیگر مشکلات جامعه ایثارگری این شهرستان از طریق مسئولان شهرستان و استان تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با تاکید بر حل مشکل مسکن خانواده‌های ایثارگر این شهرستان گفت: مسئولان و اداره راه و شهرسازی پیگیری لازم را در این راستا انجام دهند و اگر در این زمینه با مشکلی مواجه شدند، نماینده مردم در مجلس خود را موظف به حل آن می‌داند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی زمینه خدمت‌گذاری بیشتر را به این قشر عزیز فراهم ساخته و در این راستا همه موظف به رفع مشکلات آنان هستیم.

 انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.