سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - جمعه 14 آذر 1393

استاندار اصفهان:

حقوق شهروندی در صدا و سیمای مرکز اصفهان تبیین شود

استاندار اصفهان گفت: صداو سیما نباید به مردم خط دهی کرده و سبک زندگی برای آن‌ها تعیین کند. حقوق شهروندی باید در صدا و سیمای مرکز اصفهان تبیین شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی پیرامون نقش رسانه ملی در ارتباط با حقوق شهروندان اظهار داشت: صدا و سیما یک پدیده بوده و رسانه‌ای مثل آن ، 2 اصل مهم به نام کمیت و کیفیت را مورد توجه قرار می‌دهد. اصل کمیت مربوط به مخاطبان و تعداد استفاده کنندگان از این رسانه بوده و اصل دیگر به اثرگذاری رسانه با هر هدفی برمی‌گردد.

وی صداقت رسانه را به عنوان مهمترین ویژگی آن دانست و افزود: صداقت رسانه نخستین مولفه‌ای بوده که برای مخاطب بسیار مهم به شمار می‌رود و در کنار اینکه سبب اعتماد به رسانه شده، می‌تواند تاثیرگذاری آن را هم افزایش دهد؛ اگر یک رسانه به صورت گزینشی عمل نکند، ارزش مطلب‌های آن افزایش یافته و کمک می‌کند که تاثیر آن کم یا زیاد باشد.

استاندار اصفهان توجه اصحاب رسانه به میزان همراهی مردم را ضروری عنوان کرد و گفت: میزان همراهی مردم با رسانه به عنوان دومین نکته ضروری بوده که اصحاب رسانه باید به آن توجه داشته باشند و هر رسانه باید در فرهنگ‌سازی یک گام از مردم جلوتر بوده و باید در کنار مردم و با درک و طرح دغدغه‌های آن‌ها حرکت کند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده رسانه از سلایق و اقشار مختلف تصریح کرد: پاسخگویی به نیازهای جامعه به عنوان آخرین مسئله‌ای بوده که در یک رسانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین صدا و سیما باید در راستای این نیاز‌ها فعالیت‌های پژوهشی و علمی انجام دهد تا در هر لحظه نیاز‌های مخاطب خود را بر طرف کند.

زرگرپور گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته و فعالیت‌های فیزیکی خوبی که انجام شده، صداوسیما تا حدودی پاسخگوی نیاز‌های جامعه بوده و 22 شبکه تلویزیونی را برای سلایق مختلف ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه نباید برای جامعه خط تعیین کرده و برای مردم سبک زندگی طراحی کند؛ صدا و سیما نباید در انتخاب برنامه‌ها به صورت گزینشی و عمدی کار کند؛ هم‌چنین نباید تک محورانه جلو برود بلکه باید همه اتفاقات سطح جامعه را منعکس کند.

استاندار اصفهان افزود: اگر مسائل ذکر شده پیرامون صدا و سیما اتفاق نیفتد، تنها عده خاصی برای تلویزیون مانده و این رسانه مهم ویژه گروه خاصی می‌شود؛ نکته مهمی که وجود دارد، توجه به این است که رسانه نباید به جامعه خط دهی کند مگر آنجایی که قصد فرهنگ‌سازی داشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که صداوسیما متعلق به 75 میلیون ایرانی بوده و همه آن‌ها در این رسانه سهمی دارند، این امر در صداو سیما اصفهان کاستی‌هایی داشته و به طور مثال در صداو سیما استان اصفهان تنها از تعدادی علمای خاص برنامه پخش می‌کند.

وی گفت: صدا وسیما باید در راستای ساختار خودش به مسائل مختلف مثل حقوق شهروندی بپردازد و آن را برای مردم مطرح کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.