سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - جمعه 14 آذر 1393

رئیس ‌پلیس آگاهی اصفهان مطرح کرد

کلاهبرداری با ساخت و فروش مجسمه تقلبی در اصفهان

رئیس ‌پلیس آگاهی اصفهان گفت: فرد کلاهبرداری که با ساختن مجسمه‌هایی به شکل زیرخاکی و عتیقه و فروش آن‌ها به افراد ساده و علاقه‌مند به اشیای قدیمی و تاریخی از آنان کلاهبرداری می‌کرد، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ ستار خسروی در این باره اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در تماس تلفنی به یکی از شهروندان اعلام داشته در حین حفاری مقداری مجسمه عتیقه پیدا کرده و قصد فروش آن را دارد، موضوع در دستور کارماموران پلیس استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مشخص شد این فرد با استفاده از شیوه و شگرد خاص، مجسمه‌ها را به شکل اشیای تاریخی و زیرخاکی ‌ساخته، افزود: پس از دستگیری متهم، وی در تحقیقات صورت‌گرفته به 2 فقره کلاهبرداری به ارزش900 میلیون ریال اقرار کرد.

رئیس ‌پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به تکمیل‌شدن تحقیقات و معرفی متهم به مراجع قضایی در این‌گونه کلاهبرداری‌ها بیان کرد: افراد کلاهبردار به سراغ افراد ساده‌ای که علاقه‌مند به اشیای قدیمی بوده اما از اطلاعات عمومی کمتری برخوردارند، رفته و طعمه‌های خود را از بین این افراد انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت مراجعه و یا تماس و یا ارسال پیامک‌هایی با این مضمون، به آن توجهی نکرده و موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف 315 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق

سرهنگ خسروی در پی دستگیری یکی از قاچاقچیان کالاهای دخانی در اصفهان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه 2 نفر از افراد سابقه‌دار در زمینه دپو و توزیع کالاهای دخانی قاچاق فعالیت می‌کنند، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده و کسب اطمینان از درستی موضوع، ماموران با هماهنگی مقام قضایی در 2 عملیات جداگانه هر 2 قاچاقچی کالاهای دخانی را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس ‌پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در بازرسی از محل‌های دپوی کالاهای دخانی قاچاق، تعداد 315 هزار و 440 نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق کشف و همگی آنها به اداره دخانیات استان منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و هر 2 متهم دستگیر شده، و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.