سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:00 - جمعه 14 آذر 1393

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان:

افزایش قیمت نان جوابگوی هزینه نانوایان نیست

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: هزینه نانوایان با تناسب صرف انرژی افزایش یافته و این افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان جوابگوی هزینه نانوایان نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس صابری پیرامون افزایش 30 درصدی قیمت نان اظهار کرد: هزینه‌های نانوایان به تناسب مصرف انرژی افزایش یافته، و حدود 30 تا 32 درصد برق، آب و گاز با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند.

وی به افزایش قیمت آرد با قیمت 32 تومان به ازای هر کیلو اشاره کرد و افزود: قیمت آرد به ازای هر کیلو 32  تومان افزایش داشته و براساس محاسبات انجام‌شده، نانوایان با افزایش 43 درصدی قیمت آرد روبه‌رو بوده‌اند که افزایش 30 درصدی قیمت نان پاسخگوی هزینه‌ها آنها نیست.

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان با بیان اینکه نانوایان از افزایش کم قیمت نان رضایت ندارند، بیان کرد: این افزایش قیمت هزینه‌های نانوایان را تامین نکرده و نانواهای ما همچنان ناراضی هستند.

وی با اشاره به بخشنامه قیمت نان گفت: این بخشنامه دستورالعملی بوده که مصوب شده و برای اجرای سراسری ابلاغ شده و مشخص شده بود که چقدر روی قیمت گندم، آرد و نان افزایش یابد و در کشور قیمت پایه را در نظر گرفته و 30 درصد به آن اضافه کردند.

صابری با بیان اینکه دستگاه‌ها نمی‌توانند برای محاسبه انرژی صرف شده استثنائی قائل شوند، تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها مانند آب، برق و گاز براساس دستورالعمل خود مبالغ دریافتی را محاسبه کرده و نمی‌توانند برای نانوایان استثنائی قائل شوند و دولت باید در تصمیم‌گیری‌های خود همه جوانب را در نظر بگیرد، زیرا اقداماتی که شده کارشناسی و حساب‌شده نبوده و براساس دستورالعمل انجام شده است.

وی به زحمات بی‌دریغ نانوایان و سختی‌های این شغل اشاره کرد و افزود: یک فرد نانوا روزانه و بدون توجه به شرایط آب و هوایی بین 10 تا 15 ساعت روی پا ایستاده‌ و ضروری بوده که مسئولان نگذارند حق آنها ضایع شود.

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان به آموزش مهارت‌های پخت نان در نانوایان اشاره و خاطرنشان کرد: از سال 85 سازمان فنی و حرفه‌ای با کمک شرکت غله، اداره آرد و نان و قوت و اتحادیه نان مبادرت به آموزش نانوایان و کارگران نانوایی کرده که آن آموزش‌ها اصولی و براساس فنون نانوایی بوده و این برنامه‌های آموزشی در حال حاضر نیز اجرا می‌شود.

منبع: تسنيم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.