اصفهان شرق

بسته‌های فرهنگی به زائران در ستاد اربعین اصفهان ارائه می‌شود

کدخبر: 44382
1393/09/14 در ساعت 11:00

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد شریعتی در حاشیه جلسه برگزار شده برای زائران اصفهانی به منظور اعزام به کربلا به مناسبت اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم اصفهان در بحث اربعین مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه در سازمان حج و زیارت کشور برنامه‌ریزی شده بود که ستاد اربعین تشکیل شود، اضافه کرد: همچنین مقرر شده بود که ستاد‌های استقبال از زائرانی که عازم عتبات در ایام اربعین هستند در هر استانی تشکیل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ستاد اربعین در اصفهان نیز تشکیل شد، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر نیز در این ستاد با تقبل هزینه‌هایی قرار شد که بسته‌های فرهنگی را در اختیار زائران قرار بدهد تا زائران در مسیر خود از راه نجف تا کربلا از این بسته‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین مقرر شد که پیامک‌ها یا بلوتوث‌های فرهنگی از مرکز ستاد به گوشی زائران ارسال شود، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت قرار بود هزینه 40 دلار از طریق دفاتر حج و زیارت از زائران دریافت شود با برنامه‌ریزی سفارت عراق امکان پرداخت یک دلار برای زائران فراهم شد تا زائران بتوانند از این فرصت در اربعین استفاده کنند.

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر زائران می‌توانند از خطوط مرزی کشور با پرداخت یک دلار به همراه ویزا وارد عراق شوند و خود را آماده کنند تا در ایام اربعین وارد کربلا شوند، تاکید کرد: امروز بسیاری از زائرانی که به مناسبت اربعین عازم کربلا می‌شوند در خیمه گلستان شهدا جمع شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه براساس برآورد‌های انجام شده حدود 5 هزار نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا می‌شوند، افزود: امروز نیز اعزام حدود 600 نفر از مردم اصفهان صورت گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه هیئت پزشکی سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی خوبی را برای عتبات انجام داده است، گفت: اکیپ‌های خاصی برای ستاد اربعین به ویژه در مسیر 80 کیلومتری نجف تا کربلا آماده شده است.

وی با بیان اینکه این اکیپ‌ها در ایستگاه‌های اصفهان، اردبیل، تهران و استان‌های دیگر ایجاد شده‌، اظهار کرد: این اکیپ‌ها در راستای ارائه خدمات به زائران فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس