سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - جمعه 14 آذر 1393

امام جمعه اصفهان:

راهپیمایی اربعین حسینی یک مانور سیاسی است

امام جمعه اصفهان گفت: راهپیمایی اربعین حسینی تنها یک حرکت عبادی و زیارتی نیست، بلکه یک مانور سیاسی برای شیعیان جهان به حساب می‌آید.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه برگزار شده برای زائران اصفهانی به منظور اعزام به کربلا به مناسبت اربعین حسینی اظهار کرد: به هر میزان که زمان می‌گذرد، عشق و علاقه مسلمانان به امام حسین (ع) بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) نوری را در دل مؤمنان می‌افکند و حرارتی را به آنها می‌دهد که گذشت زمان هر روز و هر روز به این نور و حرارت می‌افزاید، اضافه کرد: یکی از مورخان غیر‌اسلامی عنوان می‌کند که هر حادثه‌ای که در دنیا به وقوع می‌پیوندد، در ابتدا بزرگ است اما به مرور زمان موج آن کم می‌شود و سپس تمام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: همچنین این مورخ غیر‌اسلامی عنوان می‌کند که تمام حوادث چه تلخ و چه شیرین با موجی آغاز می‌شود و با گذشت زمان به پایان می‌رسد؛ واقعه کربلای حسینی در ابتدا موجی کوچک بود اما با گذشت زمان این موج روز به روز بزرگ‌تر و قوی‌تر شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان همواره تلاش کردند تا موج واقعه کربلای حسینی را به پایان برسانند اما گذشت زمان سبب اوج یافتن این واقعه شد و این موج دنیا را فرا گرفت، ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مانور و حرکت در دنیا مانور زیارت کربلا است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک مانور سیاسی است و تنها یک مانور عبادی نیست، تاکید کرد: پیاده‌روی برای زیارت امام حسین (ع) ثواب بسیاری دارد و تاکنون چنین پیاده‌روی را برای امامان دیگر ندیده‌ام.

وی با بیان اینکه زمانی که تمام دنیا علیه مکتب اهل‌بیت (ع) قیام می‌کنند، این مانور چشم آنها را کور می‌کند و دهان آنها را می‌بندد، افزود: کربلا برای جمع‌آوری ثواب نیست بلکه برای این است که از جهالت و نادانی خلاص شویم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه هدف شهادت امام حسین (ع) این است که از نادانی‌ها بیرون بیاییم و امت از جهالت نجات پیدا کند، گفت: در زیارت آداب زیارت را رعایت نمی‌کنیم و باید نسبت به رعایت آداب زیارت تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه دعا کردن سری و مخفی معادل 70 دعای علنی و بلند است، اظهار کرد: انسان‌ها باید ارتباط قلبی با خدا و ائمه اطهار (ع) پیدا کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مردم باید به صورت زیبا و مناسب عزاداری کنند، ادامه داد: باید در حوزه عزاداری آداب عزاداری را رعایت کنیم و خود را در این زمینه اصلاح کنیم تا عزاداری برای ائمه اطهار (ع) مناسب باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که دنیا به زیر پرچم امام حسین (ع) بیایند و مکتب اهل‌بیت (ع) در جهان حکومت کند، تصریح کرد: دین اسلام بر تمام ادیان پیروز می‌شود و تمام دنیا باید زیر پرچم اهل‌بیت (ع) قرار بگیرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.