سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - پنجشنبه 13 آذر 1393

من شاخص مبارزه با فساد هستم

مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه من شاخص مبارزه با فساد هستم، گفت: در سال گذشته ۷۰۲ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی الکترونیکی گردش مالی داشتیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در ادامه همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در ادامه سخنانش گفت: در سال گذشته 702 هزار میلیارد تومان در شبکه الکترونیکی بانکی گردش مالی داشتیم و بخش بزرگی از تخلفات مالی به همین علت کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین پرونده‌های جرائم سایبری به 6 هزار پرونده رسیده که این میزان هم نسبت به گذشته کاهش داشته است.

وزیر دادگستری اظهارداشت: کسانی که فرار مالیاتی داشتند شناسایی شدند همچنین در تلاشیم تمام کالاهای قاچاق را پیدا کنیم و آنها را به ورود از مراجع رسمی سوق دهیم.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد یکی از حوزه‌های مهم برای فساد بوده و هست که در زمینه زمین‌خواری سعی کردیم سیستم سازمان ثبت را تقویت کنیم.

پورمحمدی اظهارداشت: چند پرونده نسبتاً بزرگ فساد را که در چند سال گذشته اتفاق افتاده است نیز شناسایی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید فضای منفی جامعه را به فضای مثبت تبدیل کنیم گفت: رسانه‌ها بیشتر به سوی اخبار منفی می‌روند زیرا جذابیتش بیشتر است ولی باید به سوی مثبت کردن فضای جامعه پیش برویم.

وی درباره زمین‌خواری در شمال کشور و تغییر کاربری زمین‌ها گفت: دولت تصمیم جدی برای حفاظتف کنترل و مراقبت از محیط زیست گرفته است همچنین رسانه‌ها باید رصد کنند و تخلفات زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرقانونی را منتشر کنند و به ما اطلاع دهند.

پورمحمدی اظهارداشت: ما با سازمان ثبت صحبت کردیم که دیگر ملک و زمینی را بدون سند باقی نگذارد.

وی درباره دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با فساد اذعان کرد: برای مبارزه با فساد دستگاه‌های زیاد و موازی داریم و هم قوانین زیاد که گاهی مشکل آفرین است، برای مبارزه با فساد نیاز به یک تصمیم و تدبیر اجرایی و عزم جدی برای اجرا داریم.

وی بیان کرد: پرونده‌های زیادی موجود است که نمی‌توانیم آنها را شفاف‌سازی کنیم و دلیل آن هم این است که مشکل و محدودیت قانونی داریم و از این بابت خودمان هم ناراحتیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: همچنین بحث پنهان‌کاری در اطلاع‌رسانی پرونده‌ها وجود ندارد و شاهدش هم نشست‌های سخنگوی قوه قضاییه است اما محدودیت قانونی داریم.

مصطفی پورمحمدی اذعان کرد: مشکل ما این است که سرگرم بعضی از پرونده‌های بزرگ می‌شویم و از دغدغه‌های مردم و جرایم خرد اداری غافل می‌شویم. ما در دولت کارگروهی را با نام مبارزه با فساد از درون هر دستگاه راه‌اندازی کردیم.

وزیر دادگستری گفت: ما با استفاده از روش‌های گذشته نمی‌توانیم حریف جرایم خورد اداری شویم و تنها راه پیشگیری از این جرایم، دولت الکترونیک است.

وی دولت الکترونیک را اینگونه تعریف کرد که دولت الکترونیک یعنی مراجعه حضوری نداشته باشیم و کاغذی هم رد و بدل نشود.

پورمحمدی سیستم وکالت را یکی دیگر از راه‌های مبارزه با جرایم خورد اداری بیان کرد و گفت: طبق نظرسنجی‌ها و آمارها در دوره گذشته جرایم نسبت به ماقبل خودش افزایش داشته است.

وی درباره سیاسی شدن فساد گفت: سیاسی شدن فساد خود فساد است و نباید به خاطر سیاسی شدن فساد دچار خودسانسوری شد. من شاخص مبارزه با فساد هستم و حرف‌های امروز بنده را با حرف‌های چند سال گذشته‌ام مقایسه کنید، سیاسی شدن فساد برای حذف کردن کسانی است که از فساد صحبت می‌کنند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.