سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - پنجشنبه 13 آذر 1393

اختصاص بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت کشاورزی از اختصاص بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در کمتر از یک سال به بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ کامبیز عباسی در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، مکانیزاسیون و تجهیزات آبیاری اظهار کرد: اعتقاد ما در صنعت کشاورزی این است که مکانیزاسیون فراتر از یک نهاد است و در منشور صنعتی کشور باید جایگاه ماشین‌های کشاورزی به طور دقیق و شفاف بیان و مشخص شود.

وی بیان کرد: صنعت ماشین‌های کشاورزی، ارتباط مستمر و مستقیمی در امنیت غذایی کشور در سطح کلان‌تر امنیت کشور موثر است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت کشاورزی ادامه داد: تا به امروز دو خط اعتباری و ریالی را در بخش مکانیزاسیون کشور تزریق کرده‌ایم و در آینده نه‌چندان دور سومین خط اعتباری نیز تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: در ابتدا در لوای خط اول اعتباری بیش از 750 میلیارد تومان در بین فعالان مکانیزاسیون توزیع شد و سپس در خط دوم اعتباری 800 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون توزیع شده و استان‌های کشور به طور میانگین از 10 تا 50 میلیارد تومان اعتبار کسب کرده‌ا‌ند.

عباسی افزود: در بحث تزریق اعتبارات ریالی برای سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون هیچ مشکل و کمبودی نداریم و توانسته‌ایم در این عرصه طی کمتر از یک سال بیش از یک‌هزار میلیارد تومان هزینه کنیم که معتقدیم در نهایت منجر به کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری در امر تولید محصولات باغی و زراعی می‌شود.

وی عنوان کرد: خط سوم اعتبارات ریالی به ارزش 900 میلیارد تومان برای توزیع و پخش بین سرمایه‌گذاران در بخش مکانیزاسیون کشور در راه است و با این توصیفات بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان در طول دو سال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت کشاورزی خطاب به فعالان بخش کشاورزی و مکانیزاسیون گفت: رویکرد وزارت کشاورزی در بخش مکانیزاسیون، اول مبتنی بر اقلیم است و به دنبال مکانیزاسیونی هستیم که ناملایمات اقلیمی چون خشکسالی و سرمازدگی را از بین ببرد و کاهش دهد.

وی اضافه کرد: رویکرد دوم توجه به فناوری‌های نوین است، با روش و شیوه‌های گذشته نمی‌توانیم گام‌های موثری برداریم و رقابت کنیم، رویکرد سوم حرکت به سمت مکانیزاسیونی است که منجر به تولیدات پایدار شود و به دنبال روش‌هایی هستیم که تولیدات پایدار شود.

عباسی عنوان کرد: رویکرد آب‌محور چهارمین رویکرد است، ایران سه برابر میانگین جهانی میزان تبخیر آب دارد و یک‌سوم میانگین جهانی بارندگی دارد و این نکته حاوی این مطلب است که باید برنامه‌ریزی خیلی مناسب و صحیحی مبتنی بر اصول علمی صورت گیرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.