سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - پنجشنبه 13 آذر 1393

شهردار اصفهان:

شهرداری اصفهان در صدد راه‌اندازی خط دوم مترو تا سال 1400 است

شهردار اصفهان گفت: مناقصات خط دوم متروی اصفهان در دست بررسی است و تمام تلاش ما این است که اگر خط دوم اجرایی شود، این خط در سال 1400 راه‌اندازی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛   سید مرتضی سقائیان‌نژاد در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه طی چند روز گذشته سخنگوی شورای اسلامی شهر عنوان کرده بود که وزارت مسکن و شهر‌سازی با عبور خط دو متروی اصفهان از زیر میدان امام (ره) موافقت نکرده است، در این زمینه توضیح بدهید، اظهار کرد: خط دوم و سوم متروی اصفهان مصوب است و تعاملات لازم در این زمینه با میراث فرهنگی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط قانونی کار در راستای ایجاد خط دوم و سوم متروی اصفهان نیز در حال انجام است، اضافه کرد: وزارت مسکن و شهر‌سازی در این زمینه بر اساس قانون هیچ ورودی ندارد و تنها سازمان میراث فرهنگی می‌تواند منتقد باشد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه خط دوم متروی اصفهان به طول 22 کیلومتر است و این خط پنج سال گذشته مصوب شده است، تصریح کرد: ماده 215 در راستای ایجاد این خط برطرف شده و تنها بحث‌هایی در این زمینه وجود دارد که تعاملات لازم در راستای این مباحث در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه از متخصصان ایکاموس آمده‌اند و این متخصصان در حال بررسی مسائل لازم هستند تا این کار در حد درست انجام شود، ادامه داد: مناقصات خط دوم متروی اصفهان در دست بررسی است و تمام تلاش ما این است که اگر خط دوم اجرایی شود، این خط در سال 1400 راه‌اندازی شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه خط سوم متروی اصفهان نیز به طول 12 کیلومتر است، تاکید کرد: مشکلات میراثی در بحث خط دوم متروی اصفهان هنوز در حال ادامه پیدا کردن است که تمام این مباحث از بحث‌های کارشناسی است و فکر نمی‌کنم که مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.