سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:18 - پنجشنبه 13 آذر 1393

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

تشدید مقررات راهنمایی و رانندگی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: چند پرونده قاچاق نفت در اصفهان به مبلغ 2 میلیارد و 155 میلیون و 300 هزار ریال کشف شد و در این رابطه در ماه گذشته 58 نفر دستگیر شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ چندی پیش سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده انتظامی ناجا به اصفهان سفری داشت که این سفر به زعم فرمانده انتظامی استان اصفهان دارای برکات بسیاری بوده است به خصوص اینکه قول‌هایی که در رابطه با افزایش نیرو در بخش پشتیبانی و لجستیکی داده‌ شد، سبب شد که نیروی انتظامی اصفهان برای رسیدن به اهداف خود تا پایان سال 94 امیدوارتر شود.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری اصفهان و طبق نتایج ارجاع شده شاهد افزایش و ارتقا سطح رضایت‌مندی ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی در سال 92 نسبت به سال 91 بوده‌ایم که شاخص این رضایت‌مندی شامل مواردی همچون میزان آگاهی مراجعان، میزان اعتماد مراجعان، نحوه رفتار با ارباب‌رجوع فضا و تجهیزات فیزیکی بوده است که امتیاز اخذ شده در سال گذشته 73.32 بوده است که نسبت به سال 91 با افزایش 4.46 روبه‌رو بوده است.

* جرائم خشن اصفهان در یک ماه گذشته 40 درصد کاهش داشته است

پس از گذشت بیش از دو ماه از نشست قبلی فرمانده انتظامی و نیز حادثه اسیدپاشی در اصفهان، ظهر امروز فرمانده ناجا اصفهان نشست خبری با خبرنگاران اصفهان داشت و در این نشست خبری به مهم‌ترین آمار افزایشی و کاهشی عملکرد نیروی انتظامی پرداخت.

سردار عبدالرضا آقاخانی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به قرارگاه مبارزه با سرقت در اصفهان از کاهش 9 درصدی سرقت خبر داد و گفت: سرقت‌های مهم در استان 11 درصد، سرقت اتومبیل 16 درصد، سرقت موتورسیکلت هفت درصد، سرقت از منزل 15 درصد و سرقت از مغازه 16 درصد در آبان‌ماه کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع سرقت‌ها با کف 9 درصد و سقف 16 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: جرائم خشن اصفهان در یک ماه گذشته با 40 درصد کاهش مواجه بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در آبان‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: 1.5 تن مواد مخدر در آبان‌ماه امسال کشف و ضبط شده است و کشفیات نیز 13 درصد افزایش داشته است.

* 900 عملیات پلیس 110 در آبان‌ماه

وی به سامانه 110 اصفهان اشاره و اظهار کرد: در یک ماه گذشته 128 هزار تماس مردمی با پلیس 110 داشته‌ایم که از این تعداد تماس 900 تماس عملیاتی بوده است.

آقاخانی اضافه کرد: در تماس با سامانه 197 نزدیک به پنج‌هزار و 282 تماس صورت گرفته است که کمترین موارد گزارش شده انتقاد و پیشنهاد و بیشترین مورد مشاوره با یک‌هزار و 300 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر 19 درصد در هشت ماه گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان نسبت به سال گذشته 49 درصد و برخورد با اشرار با 44 درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: در بحث تصادفات روند رو به کاهش بوده و این در حالی است که در تصادفات 23 درصد کاهش فوتی، در برون‌شهری 15 درصد و در تصادفات 18 درصد کاهش داشته‌ایم.

* دستگیری 58 نفر قاچاقچی فرآورده‌های نفتی در اصفهان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و سوختی اشاره کرد و گفت: چند پرونده قاچاق نفت در اصفهان به مبلغ 2 میلیارد و 155 میلیون و 300 هزار ریال کشف شد و در این رابطه در ماه گذشته 58 نفر دستگیر شدند.

آقاخانی ادامه داد: در مبارزه با سارقان وسایل نقلیه 70 دستگاه خودرو و 79 مورد موتورسیکلت و 21 سارق و همچنین 22 مال‌خر دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در سرقت‌های خشن 27 نفر سارق در ماه‌های گذشته دستگیر و 88 فقره از سرقت‌ کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بحث انحلال طرح‌های کشت خشخاش و کنترل مبادی و  پارک‌ها و محلات، افزود: 122 مرحله طرح در سراسر استان در ماه گذشته اجرا شده و 640 نفر در این زمینه دستگیر شدند.

* بیشترین مشاوره‌های مردمی از پلیس بر سر مسائل انتظامی و حقوقی است

وی به بحث تعالی رفتار کارکنان پرداخت و اظهار کرد: یک دوره ارتقا برای پلیس راهور برگزار شد که بالغ بر یک‌هزار و 800 نفر از کارکنان نیروی انتظامی در این دوره شرکت کردند.

آقاخانی اضافه کرد: بیشترین مشاوره 267 فقره مشاوره انتظامی و حقوقی، 104 فقره مشاوره مددکاری در مرکز استان و نیز یک‌هزار و 154 فقره مشاوره در کلانتری‌ها بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه وضعیت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در اصفهان خوب نیست، افزود: این امر دغدغه مردم است و عبور از چراغ قرمز، عبور از بزرگراه‌ها و بوق‌ ناهنجار، بخشی از این تخلفات است.

* طرح تشدید رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم و این طرح تشدید مقررات راهنمایی و رانندگی توسط عوامل ستادی راهور و پلیس راه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تخلفات سرقت غیرمجاز 6 هزار و 816 مورد، عبور از چراغ قرمز 4 هزار و 880 مورد، حرکت در جهت خلاف 3 هزار و 624 مورد و عبور از محل ممنوع و ایستادن در خط عابر پیاده و خودروهای دودزا از جمله تخلفات گزارش شده در ماه گذشته نیروی انتظامی بوده است.

آقاخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخورد با اراذل و اوباش اشاره و افزود: چند محله‌ در اصفهان از مزاحمان نوامیس مردم و اراذل و اوباش پاکسازی شد.

* اصفهان به نصب 500 دوربین ثبت تخلفات نیاز دارد

وی یکی از اقدامات جدی پلیس را برخورد با رانندگان متخلف و بی‌توجه به مقررات رانندگی دانست و اظهار کرد: طرح پوشش جامع دوربین‌های ترافیکی و غیر محسوس برای کنترل رانندگان متخلف تشدید می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به نصب 150 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در اصفهان اشاره و تصریح کرد: اصفهان به 500 دوربین ثبت تخلفات رانندگی نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به در دستور کار قرار گرفتن نظارت بر اماکن و صنوف اشاره کرد و گفت: برخی از صنوف مقررات را رعایت نمی‌کنند و فروشندگان مانکن‌های نامتعارفی را نمایان کرده‌اند که باید پیگیری شود.

* دستگیری 40 سارق در سه محله اصفهان

آقاخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سه طرح ویژه دستگیری 40 سارق در صبح امروز خبر داد و تاکید کرد: این افراد قبلا شناسایی شده بودند و پرونده فضایی داشتند که دستگیر شدند.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری بیش از 150 نقطه استان در طرح محله‌محوری جهت پاکسازی از جرائم و تصادفات در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین در خصوص آخرین وضعیت حادثه اسیدپاشی در اصفهان گفت: به نکات قال توجه و خوبی رسیده‌ایم و دلایل و اسناد پلیس امیدوارکننده است و 170 موضوع در بحث اسیدپاشی اصفهان بررسی می‌شود که ما را در رسیدن به نتیجه نزدیک می‌کند.

وی در خصوص احساس امنیت در اصفهان با توجه به حادثه اسیدپاشی اضافه کرد: 120 نفر از شهروندان اصفهانی در این زمینه نظرسنجی و اذعان داشته‌اند که این قضیه در اعتماد مردم به پلیس کاهش نداشته است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.