سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - پنجشنبه 13 آذر 1393

استاندار اصفهان:

صدا و سیما متعلق به تمام مردم باشد

استاندار اصفهان گفت: مردم باید تصور کنند که صدا و سیما متعلق به 75 میلیون نفر است و همه آنها در این رسانه سهمی دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد صیانت استان اصفهان اظهار کرد: صدا و سیما با تلاش‌های صورت گرفته تا حدودی توانسته پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشد و 22 شبکه تلویزیونی را برای سلایق مختلف ایجاد کند، هرچند این امر نیازمند توجه و هماهنگی بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه اگر مسائل ذکر شده پیرامون صدا و سیما اتفاق نیفتد، تنها عده خاصی برای تلویزیون باقی می‌مانند و این رسانه مهم، مخصوص گروه خاصی می‌شود، افزود: نکته مهم درباره صدا و سیما این است که رسانه به جز زمانی که قصد فرهنگ‌سازی دارد، نباید به جامعه خط‌دهی کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم باید تصور کنند که صدا و سیما متعلق به 75 میلیون نفر است و همه آنها در این رسانه سهمی دارند، تصریح کرد: در صدا و سیمای مرکز اصفهان تنها از برخی علمای خاص برنامه پخش می‌شود، البته نباید از این امر برداشت سیاسی شود، چراکه طیف سیاسی این علما مقصود نیست و تاکید من بر مسئله اعتقادی این افراد است.

وی با انتقاد از انتخاب اخبار گزینشی در صدا و سیمای مرکز اصفهان بیان کرد: این موضوع مورد انتقاد برخی افراد همچون نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفته که از آنها زمان کوتاه‌تری سخنرانی یا مصاحبه در صدا و سیما پخش شده و باید به تمام نمایندگان برای اظهار نظرهایشان فرصت داد.

زرگرپور تاکید کرد: صدا و سیما باید در راستای ساختار خودش به مسائل مختلف به ویژه حقوق شهروندی بیشتر بپردازد و آن را برای مردم تشریح کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌ای مثل صدا و سیما، دو بُعد مهم به نام کمیت و کیفیت دارد، ادامه داد: کمیت صدا و سیما مربوط به مخاطبان و تعداد استفاده‌کننده از این رسانه است و کیفیت آن به اثرگذاری رسانه با اهداف مشخص باز می‌گردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این دو شاخص مهم به سه مولفه باز می‌گردد، تصریح کرد: صداقت رسانه نخستین مولفه‌ بسیار مهم برای مخاطب به حساب می‌آید و در کنار اینکه سبب اعتماد به رسانه شده، می‌تواند تاثیرگذاری آن را هم افزایش دهد چرا که اگر یک رسانه به صورت گزینشی عمل نکند، ارزش مطالب آن افزایش یافته و کمک می‌کند که تاثیر آن زیاد باشد.

وی میزان همراهی مردم با رسانه را دومین نکته مهم کار یک رسانه دانست و عنوان کرد: رسانه با وجود اینکه باید در فرهنگ‌سازی یک گام جلو‌تر از مردم باشد، باید در کنار مردم قرار گیرد و دغدغه‌های آنها را مطرح کند، همچنین از سلایق مختلف استفاده کرده و اقشار مختلف را نشان دهد.

زرگرپور پاسخگویی به نیاز‌های جامعه را نیز یکی از مهم‌ترین موضوعات در رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: صدا و سیما باید در راستای این نیاز‌ها فعالیت‌های پژوهشی و علمی انجام داده تا بتواند در هر لحظه نیاز‌های مخاطب خود را بر طرف کند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.