سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:13 - چهارشنبه 12 آذر 1393

رییس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان:

پیشگیری اولویت اصلی در کنترل بیماری سالک در شرق اصفهان است/ دستگاهها شرح وظایف خود را به طور کامل انجام دهند

رییس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: پیشگیری بیماری سالک بخش مهمی در زمینه ی کنترل این بیماری ایفا می کند

دکتر ترک زاده در گفتگو با اصفهان شرق از برگزاری جلسات منطقه ای در خصوص بیماری سالک خبر داد و اظهار داشت: مقرر شد بخشداران در خصوص برگزاری جلسات منطقه ای در رابطه با بیماری سالک و دعوت از مسئولین ذیربط اقدام کنند.
رییس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تصریح کرد: پیشگیری بیماری سالک بخش مهمی در زمینه ی کنترل این بیماری ایفا می کند و در این رابطه کنترل نخاله های ساختمانی و پساب های روستایی توسط شهرداری ها از جمله راهکارهای کنترل بیماری سالک در مناطق شرق اصفهان است.
وی استفاده از قلم دافع و پشه بند آغشته به سم را از اولویت های اصلی در کاهش بیماری سالک نام برد.
ترک زاده با اشاره به برخی وظایف شهرداری ها خاطر نشان کرد: ماشین های حمل کود زمینه ی وجود پشه را فراهم می کند و شهرداری های هر بخش از ورود این وسائل حمل کود جلوگیری به عمل آورند.
وی اذعان کرد: از تمام دستگاه ها خواستاریم تا شرح وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند و در جمع آوری پسماند و زباله که زمینه ی انتشار بوی نا مطبوع و جذب پشه است تلاش حداکثری داشته باشند.
رییس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با ذکر این مطلب که در ارائه مطالب، کارشناسانه صحبت کنیم، گفت: از صحبت های غیر کارشناسانه در زمینه ی شیوع بیماری خودداری کنیم و توجه داشته باشیم که بهداشت در خوشبینانه ترین حالت 25 درصد حافظ سلامتی افراد است و 75 درصد وظایف بر عهده ی سایر دستگاه های ذیربط می باشد.
وی در خصوص آلودگی هوای شهرک های صنعتی در شهرهای سجزی و ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب گاو خونی در ورزنه و اطراف آن، اظهار داشت: در زمینه ی آلودگی هوا محیط زیست متولی بررسی و کنترل کارگاه های دارای آلودگی می باشد و بهداشت وظیفه ی آموزش ونظارت بر بیماریهای مرتبط با مشاغل صنعتی را به عهده دارد.
ترک زاده در پایان بیان کرد: درد افراد مبتلا به سالک را احساس می کنیم ولی به دلیل وسعت شهرها و گسترش آن به سمت بیابان و قرار گرفتن در معرض زمین هایی که حیوانات صحرایی نظیر موش در آن می باشد، سعی در پیشگیری در مواجه شدن با این بیماری و بر طرف نمودن شرایط برای رشد پشه سالک داشته باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.