سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 09:15 - چهارشنبه 12 آذر 1393

در ایام محرم و صفر:

14 نفر اهل تسنن در شهر سجزی اصفهان شیعه شدند

امام جمعه شهر سجزی از شیعه شدن 14 نفر از اتباع خارجی و ایرانی در شهر سجزی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: همزمان با ماه صفر، قلب 14 نفر از اهل تسنن به سمت مذهب تشیع گرایش پیدا کرد و نهال وجود خود را در زمین مذهب بر گرفته از عقلانیت و ماندگاری پیوند زدند.
در این زمینه خبرنگار ما در گفتگو با حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهر سجزی جزئیات این خبر را جویا شد.
امام جمعه با اشاره به این مطلب که در مذهب تشیع عقلانیت همراه با عشق و عاطفه آمیخته می شود اظهار داشت: با ورود به ماه محرم و بر پایی خیمه ی سالار شهیدان به برکت این ماه برخی افراد از مذاهب دیگر در خیمه امام حسین حضور می یابند و آنچه زمینه ی روشن شدن قلب آنهاست تضاد حاکم بین عاطفه و عقلانیت است که موجب ایجاد سوالات و ابهاماتی در خصوص مذهب متصل به وحی تشیع در اذهان آنها می شود.
وی از گرایش 14 نفر از اهل تسنن در اطراف شهر سجزی به مذهب شیعه خبر داد و گفت: از این تعداد 3 نفر از اتباع خارجی و الباقی از ایرانیان هستند که با مراجعه به دفتر و ذکر سوالات و شنیدن پاسخ منطقی و برگرفته از حقانیت و منطق مذهب شیعه را پس از حدود 3 تا 4 ماه با جان پذیرفتند و و ظیفه ی ماست تا با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و ذکر فضائل و کمالات مذهب تشیع ریشه ی نهال افراد متمایل به مذهب شیعه را محکم تر و با دوام گردانیم.
حجت الاسلام جعفری با توجه به آمادگی کامل خود جهت هر گونه مناظره برای اثبات تشیع اذعان کرد: خداوند حق را در یک جا قرار داده است و ما به دنبال صراط مستقیم هستیم زیرا مسیر دین حق است و در این مسیر آماده ی هر گونه مناظره برای اثبات تشیع و ابطال برخی جریان های فکری ادیان که جز حق حرکت می کنند می باشیم.
وی با اشاره به برخی سوالات ذکر شده توسط برخی از افراد متمایل به مذهب تشیع تصریح کرد: اهل تسنن از همراه بودن عقل با عاطفه و احساس در دین اسلام سخن می گفتند و شهادت مردان خدا را به نکته ای برجسته در این مذهب در بین ائمه اطهار و یاران با وفایشان ذکر می کردند و این عاملی شد که عشق امام حسین بر ضمیمه سالم آنها نفوذ کرد و حق را در تشیع یافتند و ما هم برای تجدید قوای فکری آنها در خدمت هستیم.
امام جمعه در پایان اظهار داشت: علما چهره ی دین را معرفی می کنند و اسلام حقیقی غیر خیرخواهی نمی خواهد و اگر کسی آگاهانه داخل دین آمد از حریم دین دفاع می کند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.