سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - چهارشنبه 12 آذر 1393

فیاض خبر داد:

تحصیل یک هزار و 300 دانشجوی معلول در استان اصفهان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌های استان اصفهان بیش از یک هزار و 300 دانشجوی معلول در حال تحصیل هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید اصغر فیاض ضمن گرامی داشت روز معلول با اشاره به برخی بی مهری‌ها نسبت به معلولان در مناسب سازی فضاهای شهری و ارگان‌ها، ادارات و سازمان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌ها و فضا‌های آموزشی موجود در سطح شهر‌ها برای حضور معلولان مناسب نیست و نبود این فضا‌ها از رشد و ارتقای سطح علمی این افراد جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 240 هزار معلول در سطح استان شناسایی و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند، افزود: از این تعداد بیش از یک هزار و 300 نفر از آنها دانشجو هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد متقاضیان معلول برای تحصیل در دانشگا‌ها بسیار بیشتر از افراد غیرمعلول اعلام شده است، اظهار داشت: این در حالی است که عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی انگیزه ادامه تحصیل را از بسیاری از این معلولان گرفته است.

وی با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های مورد نیاز برای تردد معلولان آسیب نخاعی در سطح شهر و چنین فضا‌هایی باید وجود داشته باشد، افزود: افراد مجری طرح‌های مناسب‌سازی در سطح شهر‌ها باید نیاز‌سنجی‌هایی را در این زمینه از معلولان انجام بدهند.

فیاض با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در استان اصفهان در راستای مناسب‌سازی فضا‌های شهری گفت: مناسب‌سازی فضا‌های شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های معلولان محسوب می‌شود، اما مناسب‌سازی برای معلولان تنها در این فضا‌ها خلاصه نمی‌شود.

مناسب سازی فضاها باید متناسب با نیاز معلولان باشد

وی با تاکید بر اینکه معلولان نیاز‌های مختلفی در سطح شهر دارند و اجرای طرح‌های مناسب‌سازی باید متناسب با نیاز‌های این افراد باشد، ادامه داد: وجود مکان‌هایی مناسب برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی معلولان از مهم‌ترین نیاز‌های این قشر از جامعه به شمار می‌رود و مسئولان نباید نسبت به نیاز‌های معلولان در این بخش غافل باشند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های موجود در سطح شهر‌ها باید از استاندارد‌های مورد نیاز برای حضور معلولان در این اماکن برخوردار باشند، افزود: معلولان نباید به دلیل بی‌توجهی‌های دولت و مسئولان در بخش‌های مختلف به افرادی منزوی و سرخورده تبدیل شوند.

وی با اشاره به وعده‌های مسئولان در خصوص مناسب سازی دانشگاه‌ها طی یک سال گذشته نیز بیان داشت: متاسفانه جز در برخی از نقاط معدود اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است.

فیاض اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم مناسب سازی‌های صورت گرفته برای تردد معلولان در سطح دانشگاه‌ها به گونه‌ای برای رفع تکلیف است و این مناسب‌سازی ها استاندارد نیست.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.