سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - چهارشنبه 12 آذر 1393

مسئول باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد

کشف آب‌راه صفوی در ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) اصفهان

مسئول باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از کشف یک آب‌راه صفوی در زیر ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علمدار علیان اظهار کرد: این آب‌راه به هنگام حفاری‌های مربوط به ایستگاه امام حسین (ع) کشف شده است.

وی درباره مشخصات فیزیکی سازه کشف شده در این آب‌راه افزود:‌ این آب‌راه بدنه آجری به همراه ساروج داشته و در آن قطعات سنگی به کار رفته است.

مسئول باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اتمام عملیات باستان‌شناسی در این محل خبر داد و گفت: مشخصات سازه کشف شده و نتایج عملیات باستان‌شناسی برای اظهار نظر پژوهشگاه میراث فرهنگی به تهران منتقل شده است.

وی در پاسخ به صحیح بودن ادعای سازمان‌های مردم‌نهاد میراث فرهنگی پیش از این درباره وجود خیابان چهارباغ اصلی در زیر خیابان چهارباغ کنونی اظهار کرد: خیابان چهارباغ اصلی 80 تا 100 سانتی‌متر پایین‌تر از چهارباغ کنونی قرار دارد و به دلیل اقداماتی مانند خیابان‌سازی و لوله‌کشی، حدود یک متر بالاتر آمده است.

علیان تصریح کرد: در خیابان چهارباغ و در زیر میدان انقلاب آجرفرش‌ها و سازه‌های قدیمی کشف شده‌اند که سازه‌های با ارزشی به شمار می‌روند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز از توقف ادامه عملیاتی مترو تا زمان اعلام نظر میراث فرهنگی اصفهان خبر داد.

شهرام امیری گفت: اجرای عملیات مترو اصفهان با نظارت کامل میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.