سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - چهارشنبه 12 آذر 1393

باتوجه ویژه به بحران آب/

همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز در اصفهان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز گفت: همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز به منظور انجام نشست‌هایی برای رسیدن به راه‌حل مطلوب در بحث‌های زیست محیطی صنعت از ۲۶ آذر در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  مهرداد فرهادیان در نشست خبری تبیین دلایل و اهداف همایش ملی محیط زیست با اشاره به برگزاری این همایش اظهار کرد: همایش ملی محیط زیست با محوریت دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان محیط زیست، استانداری، مرکز تحقیقات محیط زیست و پژوهشکده بیماری‌های واگیردار برگزار می‌شود.

وی توجه به بحران آب، خشکسالی و آلودگی هوا را از دلایل اصلی برگزاری این همایش عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از 3 هزار قطب صنعتی آلوده در کشور هزار تا از آن در اصفهان قرار دارد، این آلودگی سبب اهمیت یافتن بیش از پیش همایش شده است.

دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز بیان کرد: مخاطبان اصلی همایش محیط زیست اساتید و دانشجویان، صاحب نظران عرصه محیط زیست و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط سراسر کشور بوده و این همایش به منظور فراهم شدن زمینه انجام تعام سازنده میان مسئولان کشور، انجام تعامل بین دانشگاه‌ها و صاحبان صنایع، ارائه داستاوردهای جدید محیط زیستی و اشاعه فرهنگ و دانش زیست محیطی برای عموم شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

وی محورهای همایش را کنترل و پایش آلودگی هوا و ریزگردها، بازیافت پساب و تصفیه و پایش کیفی آب و فاضلاب معرفی و تصریح کرد: مهندسی پسماندهای صنعتی، کاربرد نانوتکنولوژی در محیط زیست، رفع چالش‌های زیست محیطی صنایع، خشکسالی و بحران آب و اقتصاد و محیط زیست از دیگر محورهای این همایش 2 روزه است.

فرهادیان افزود: کمیته راهبردی، کمیته علمی، کمیته اجرایی و کمیته صنعتی از جمله کمیته‌های فعال برگزاری این همایش بوده و نزدیک به 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این میان 210 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب و 45 تا از آنها به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و به 3 ایده زیست محیطی برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت فعال صنعت با برگزارکنندگان همایش محیط زیست اظهار کرد: دانشگاه ردیف خاصی برای برگزاری همایش‌ها نداشته و همه دست اندکاران همایش تلاش کردند تا هزینه‌ها را به حداقل رسانده و ما تلاش می‌کنیم تا نتایج همایش را به صورت CD در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم.

دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست و صنعت با بیان اینکه دشمنان بر این باورند که یکی از زوایای ضربه پذیر ایران بحث زیست محیطی بوده گفت: ما در کشور 30 تا 35 میلیارد مترمکعب فاضلاب داریم که میزان زیادی از آنها در محیط زیست رها شده و می‌دانید که هر متر مکعب فاضلاب نزدیک به 40 میلیارد متر مکعب آب را آلوده می‌کند.

در ادامه عبدالخالق بردبار، دبیر علمی همایش محیط زیست و صنعت سبز هدف اصلی همایش را ایجاد بستر مناسبی برای بیان نقطه نظرات متخصصان دانشگاهی، متولیان محیط زیست و صاحبان صنایع بیان و خاطرنشان کرد: بیش از 40 جلسه هم‌اندیشی با مسئولان استانی و مدیران و مسئولان سازمان‌های مردم نهاد برای برگزاری این همایش صورت گرفته و رسالت اصلی دانشگاه برگزاری چنین همایش‌هایی است.

همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز در تاریخ 26 و 27 آذرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.