سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:00 - سه شنبه 11 آذر 1393

صادقی خبر داد:

آمادگی ۸ هزار معلول بیکار در استان اصفهان برای اشتغال

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۸ هزار معلول جویای کار در استان اصفهان وجود دارد که چشم انتظار استخدام در ارگان‌های دولتی هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید صادقی  با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بیش از ۲۴۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان اظهار داشت: در این راستا سعی شده است ارایه خدمات به این قشر از جامعه به نحو مطلوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای معلولان بر اساس قانون جامع حمایت‌های حقوق معلولین باید در دستور کار تمام ارگان‌ها و نهادها قرار گیرد، افزود: بر اساس این قانون ۳ درصد از کل استخدام‌ها باید به معلولان استان اختصاص یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه به صورت تقریبی در حال حاضر بیش از ۸ هزار معلول متقاضی کار در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: این در حالی است که طی ۳ سال گذشته با توجه به عدم استخدام در ادارات معلولان نیز به استخدام در نیامده‌اند.

وی توجه بخش خصوصی برای بکارگیری مسئولان را نیز ضروری دانست و افزود: معلولان نیازمند نگاه ترحم آمیز نیستند بلکه این قشر از جامعه نیازمند ارایه خدمات و حقوق برابر هستند و همگان باید به این امر توجه داشته باشند.

تاخیر سه ساله برای تخصیص زمین راه اندازی خانه مهر اصفهان

صادقی در ادامه با انتقاد از عدم راه‌اندازی خانه مهر شهر اصفهان اظهار داشت: از سه سال گذشته تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نزد صندوق بازنشستگی بهزیستی تخصیص یافته است و  هنوز زمین مناسب برای راه‌اندازی این خانه تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه تدوین شده برای خانه مهر اصفهان شهرداری موظف به واگذاری زمین برای راه‌اندازی خانه مهر است، ادامه داد: در این راستا شهرداری زمینی را در انتهای باغ غدیر به این امر اختصاص داده است که مورد پسند سالمندان واقع نشد چرا که این سالمندان معتقدند باید در مکانی سهل الوصول این خانه احداث شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه در خصوص مناسب سازی ۳۰ درصد از فضای شهری استان اصفهان برای تردد مسئولان نیز گفت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که شهرداری‌ها و ارگان‌ها اقدامات خوبی در این راستا انجام داده‌اند ولی باید توجه داشته باشیم که مناسب سازی نباید برای رفع تکلیف باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مناسب سازی معابر برای تردد معلولان در سطح استان فقط برای رفع تکلیف است و استاندارد نیست.

صادقی با بیان اینکه مناسب سازی برای معلولان باید در فضای مجازی نیز مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: بسیاری از نابینایان متقاضی استفاده از فضای مجازی هستند که متاسفانه هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.