سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - سه شنبه 11 آذر 1393

زرگرپور

لزوم کاهش ۵۰ درصدی آب مصرفی شهرداری/ پادگان‌ها از اصفهان خارج می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان باید آب مصرفی خود را حداقل به ۵۰ درصد مصرف کنونی کاهش دهد.

 به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور پس از نشستی که با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان داشت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارایه طرح ۳۰ محوری شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر اصفهان یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر اصفهان هنوز به تصویب نهایی کمیسیون ماده ۵ قرار نگرفته است، ادامه داد: مقرر شد تا این طرح مجددا در کمیسیون ماده ۵ در هفته آینده طرح شود و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در خصوص این طرح نظرات خود را ارایه دهند.

استاندار اصفهان در ادامه بحث و بررسی در خصوص رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان را نیز از دیگر موضوعات طرح شده در  این نشست عنوان کرد و بیان داشت: بازگشایی رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان به مساحت ۸۰ کیلومتر می‌تواند تاثیر بسزایی در ساماندهی ترافیک شهر اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای ایجاد زیرساخت‌های رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان اعلام کرده است، ادامه داد: در این راستا مقرر شده است در جلسه‌ای در استانداری اصفهان شهردار اصفهان و دیگر شهرداران شهرهای اطراف رینگ چهارم ترافیکی اصفهان روند اجرا کردن این طرح نیز مورد بررسی قرار گیرد.

۶۰ درصداز سهام شرکت نمایشگاه‌ها برای افتتاح محل جدید به شهرداری واگذار شد

زرگرپور در خصوص نمایشگاه بین‌المللی شهر اصفهان نیز بیان داشت: از آنجایی که ۳۰ درصد سهام شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان مربوط به تعاونی مصرف استانداری بوده و شهرداری و تعدادی دیگر از ارگان‌ها در این شرکت سهم داشته‌اند، تصمیم گرفته شد که ۶۰ درصد از کل سهام این شرکت به شهرداری برای افتتاح نمایشگاه دایمی واگذار شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جانمایی و نقشه برداری فاز یک و دو نمایشکاه بین‌المللی اصفهان آماده شده است، افزود: این نمایشگاه در آینده‌ای نزدیک با همت شهرداری اصفهان به بهره ‌برداری خواهد رسید.

استاندار اصفهان ساماندهی آرامستان اصفهان و راه‌اندازی آرامستان در تمام جهات شهر اصفهان را نیز ضروری دانست و ادامه داد: شهرداری در این رابطه پیشنهادات خوبی را ارایه داده است و از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی آرامستان در منطقه جهاد آباد اشاره کرد.

آرامستان جهاد آباد مصوبه دارد

وی افزود: راه ‌اندازی قبرستان در محله جهاد آباد اصفهان مصوب شده ولی به دلیل مخالفت برخی از شهرداران و مسئولان شهرهای اطراف این محدوده هنوز اجرایی نشده که با برگزاری نشستی این موضوع نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

زرگرپور با بیان اینکه انتقال پادگان‌های اصفهان به خارج از شهر نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست با شهرداران بوده است، ادامه داد: در این راستا ۳۰۰ هکتار از زمین‌های موجود در جنوب اصفهان در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد که با انتقال این پادگان‌ها زمین‌های موجود به مراکز خدماتی تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون با فرمانده نیروی زمینی ارتش رایزنی‌هایی در خصوص انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر صورت گرفته است، افزود: این مقام مسئول موافقت خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون طرح انتقال ۶۳ هکتار از پادگان‌ها آماده شده است، ادامه داد: طرح ۲۴۰ هکتار دیگر از این اراضی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اعلام درخواست‌هایی از شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان اظهار داشت: دراین راستا بهتر است که شهرداری نسبت به تجهیز نیروهای پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشد.

زرگرپور با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک هزار و ۲۰۰ نفر به یگان انتظامی استان اضافه خواهد شد، ادامه داد: از این تعداد نیرو ۵ درصد به پلیس راهور اضافه می‌شوند که نیازمند همکاری شهرداری هستند.

شهرداری مصرف آب خود را ۵۰ درصد کاهش دهد

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان یکی از مصرف‌کنندگان اصلی آب اصفهان است، ادامه داد: در این راستا ضروری است که شهرداری نسبت به کاهش حداقل ۵۰ درصد آب خود در خصوص آبیاری فضای سبز و تغییر نوع کشت اقدام کند.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون شهردار اصفهان به عنوان رییس ستاد مدیریت بحران شهر اصفهان معرفی شده است، ادامه داد: در این راستا ضروری است که دیگر ارگان‌ها با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اختلاف شهردار  و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: این روزها مباحثی در خصوص اختلافات شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح می‌شود اما باید در نظر داشته باشیم که قوانین روابط شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان را تعیین می‌کند.

زرگرپور با بیان اینکه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تاکنون سعی در حرکت در چهارچوب قانون را داشته‌اند، افزود: این در حالی است که چنانچه لازم باشد استاندار این اختیار را دارد تا در برخی از موارد وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اختلافات شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در حداقل است، اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که همه اختیارات قانونی دارند و می‌توانند از این اختیارات استفاده کنند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.