سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 11 آذر 1393

26 و 27 آذرماه صورت می‌گیرد

برگزاری همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز در اصفهان

دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز گفت: همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز در روز‌های 26 و 27 آذرماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهرداد فرهادیان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان اظهار کرد: برگزاری همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز در روز‌های 26 و 27 آذر ماه جاری در دانشگاه اصفهان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این پژوهشکده است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست یکی از مهم‌ترین مباحث مهم در کشور و استان اصفهان است، اضافه کرد: ما در استان اصفهان با مسائل، مشکلات و چالش‌های زیست محیطی بسیاری مواجه هستیم و صنعت و دانشگاه باید در راستای کاهش این مشکلات با یکدیگر تعامل داشته باشند.

دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز با اشاره به هدف از برگزاری این همایش تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مباحث زیست محیطی، بررسی چالش‌های موجود در حوزه محیط زیست و ارائه راهکار‌های لازم در راستای کاهش این مشکلات از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی با تأکید بر اینکه ما در حال حاضر با مشکلات و چالش‌های زیست محیطی همچون خشکسالی، آلودگی هوا و وجود پساب‌های فاضلاب و ورود این پساب‌ها به آب‌های آشامیدنی و زیر‌زمینی مواجه هستیم، ادامه داد: ما با برگزاری این همایش به دنبال این هستیم که راهکار‌های علمی به منظور کاهش این چالش‌ها و مشکلات ارائه شود.

فرهادیان با اشاره به بازدید بیش از 20 هزار نفر از کارنمای این همایش تاکید کرد: فرهنگ‌سازی و مشارکت بیشتر اقشار جامعه یکی از سیاست‌های اصلی ما در نشست‌های برگزار شده در راستای برگزاری این همایش بوده است و تلاش‌های لازم را انجام دادیم که با مشارکت استانداری همکاری بیشتری را با معلمان و دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایده‌ای نوین زیست محیطی یکی از شاخصه‌های همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز است، متذکر شد: ایده‌های نوین زیست محیطی در راستای این همایش مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و به سه ایده خوب در این زمینه جوایزی اهدا می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز با تاکید بر اینکه بیش از 40 جلسه هم‌اندیشی با مدیران و مسئولان استان، مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد و HSE‌ ها در راستای برگزاری این همایش برگزار شده است، گفت: هماهنگی‌های لازم را با مدیران بسیاری از شرکت‌های مرتبط با حوزه محیط زیست در راستای برگزاری این همایش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات ما این است که مسئولان بخش صنعت در راستای برگزاری این همایش همکاری خوبی با ما داشته‌اند، اظهار کرد: پالایشگاه، شرکت نفت سپاهان، نظام مهندسی ساختمان، شرکت شهرک‌های صنعتی، ذوب‌آهن، نفت جی، نیروگاه شهید منتظری، رز پلیمر، فولاد مبارکه و دیگر بخش‌های صنعتی با ما در راستای برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند.

فرهادیان با بیان اینکه این صنایع دستاورد‌های زیست محیطی موفق و نا‌موفق خود را ارائه می‌دهند تا در راستای رسیدگی به مشکلات زیست محیطی با اساتید دانشگاهی تبادل نظر کنند، ادامه داد: این همایش جنبه انتفاعی برای دانشگاه ندارد و تنها جنبه زیست محیطی، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زیست محیطی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری این همایش به دنبال این هستیم تا راهکار‌های لازم برای رفع چالش‌های زیست محیطی ارائه شود، تصریح کرد: همچنین به دنبال این هستیم تا یک تعامل سازنده بین مجموعه‌های متولی امر در راستای رفع چالش‌های زیست محیطی استان ایجاد شود.

دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست و صنعت سبز با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان در زمینه مباحث زیست محیطی یکی از برنامه‌های اجرایی در راستای این همایش است، اضافه کرد: تلاش شده است که این کارگاه‌ها به صورت جهت‌دار برگزار شود.

وی با بیان اینکه حدود 70 میلیون تومان برای برگزاری این همایش هزینه شده است، تاکید کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که محیط زیست یکی از چالش‌ها و مشکلات جدی استان است و این موضوع به عنوان دغدغه اصلی ما محسوب می‌شود.

فرهادیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر دشمنان عنوان می‌کنند که شاید یکی از مباحثی که در آینده با استفاده از آن بتوانیم به ایران ضربه بزنیم، بحث محیط زیست است، افزود: کنترل و پایش آلودگی هوا و ریزگرد‌ها، تصفیه و پایش کیفی فاضلاب، مهندسی پسماند‌های صنعتی، کاربرد نانوتکنولوژی در محیط زیست، کاربرد زیست فناوری و رفع چالش‌های زیست محیطی صنایع، خشکسالی و بحران آب و اقتصاد محیط زیست از محور‌های برگزاری این همایش است.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.