سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - سه شنبه 11 آذر 1393

شهردار اصفهان:

فاز نخست متروی اصفهان تابستان ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار اصفهان گفت: در عملیاتی شدن ۱۰ کیلومتر از فاز نخست مترو اصفهان شکی نیست اما مشکل اساسی نبود واگن بوده و بر اساس پیش بینی‌ها فاز نخست آن به طور کامل تابستان ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه دیدار با استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات مدیریتی در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد سهام نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان به شهرداری واگذار شده که فاز دوم نقشه‌های 72 هکتار زمین در روشن‌دشت برای ایجاد نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آماده شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در 72 هکتار زمین در روشن‌دشت اجرا می‌شود، افزود: کلنگ احداث این نمایشگاه تا پایان امسال به زمین زده می‌شود و این پروژه در 2.5 سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری در اصفهان از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای اجرای پروژه‌های مشارکتی استفاده می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی در شهر اصفهان در حال اجرا بوده و مصوباتی پیرامون بخشودگی عوارض هتل‌ها در نظر گرفته شده که تقویت می‌شود و شهرداری در حدود 28 طرح مدون شده در راستای بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در اصفهان ارائه داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست مترو اصفهان بیان کرد: ما عنوان نکردیم که فاز نخست خط یک متروی اصفهان در آذر راه‌اندازی می‌شود، بلکه همشهریان از ابتدای آذر می‌توانند به صورت آزمایشی سوار مترو شوند که در حال حاضر تنها یک رام قطار برای راه‌اندازی فاز نخست خط یک مترو اصفهان داریم زیرا اگر بخواهیم سرویس عمومی به مردم ارائه دهیم، دچار مشکلاتی هستیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه به مدیر عامل شرکت قطار شهری پیشنهاد شده که در فروردین ماه سال آینده، 2  رام دیگر برای مترو اصفهان اضافه می‌شود، افزود:  اکنون 20 هزار کیلومتر در دست تست گرم بوده و هم‌اکنون 12 هزار کیلومتر را پشت سرگذاشته و از نظر ایمنی به صورتی بود که از ابتدای آذر مردم نیز می‌توانند از آن استفاده کنند .

وی خاطرنشان کرد: در اصل عملیاتی شدن این 10 کیلومتر شکی نبوده اما مشکل اساسی نبود واگن است که در حال حاضر هم شرکت مادر تخصصی و هم شهرداری اصفهان اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا بر اساس پیش بینی‌ها تابستان 94 به بهره‌برداری برسد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم تعداد رام‌های متروی اصفهان را افزایش بدهیم تا در تابستان سال آینده بتوانیم خط یک متروی اصفهان را به صورت کامل راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.