سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - سه شنبه 11 آذر 1393

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان:

دستگاه‌های اصفهان برای تحقق اقتصاد مقاومتی با بسیج سازندگی همکاری کنند

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان گفت: دستگاه‌های استان باید به بسیج سازندگی به عنوان دبیر اقتصاد مقاومتی کمک کنند تا از تمام ظرفیت خود برای محرومیت زدایی، بازسازی مناطق محروم و ایجاد عرصه‌های اشتغال پایدار استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ حسین انوری پیرامون عملکرد چند ماه گذشته بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار کرد: این سازمان حدود 7 هزار نفر را در قالب 218 گروه جهادی 20 تا 50 نفره را به مناطق محروم استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، کرمان و کرمانشاه اعزام کرده است.

وی افزود: گروه‌های جهادی در قالب اقشار مختلف دانشجویان، خواهران، محلات، طلاب، مهندسین و جامعه پزشکی و در عرصه‌های کشاورزی،عمران و آبادانی روستاها، فرهنگی، بهداشت و درمان و عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها و مناطق محروم فعالیت کردند.

اجرای 225  پروژه عمرانی و 67 پروژه روستایی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 225 پروژه عمرانی اجرایی انجام شده تصریح کرد: از این 225 پروژه حدود 110 تا از آن پروژه زکات در موضوع مرمت و احیای مساجد و حسینیه‌ها، بحث مرمت و بهسازی معابر روستایی، پروژه‌های تملک‌زدایی روستایی، آبرسانی به روستاها بوده است.

وی بیان کرد: 67 پروژه روستایی شامل خانه بهداشت، غسالخانه، کتابخانه و ساخت و تعمیر حسینیه‌ها و مساجد با اعتبارات 1 میلیارد و 300 میلیون تومان از اعتبارات قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شده که از این 67 پروژه 60 تا از آنها در هفته بسیج و روز 3 آذر که روز بسیج سازندگی نامگذاری شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انوری پیرامون فعالیت‌های بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 706 عرصه اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده که این عرصه‌ها در 12 رشته از جمله رشته‌های کشاورزی و امنیت غذایی است و تلاش ما بر این بوده که زمینه را برای حضور در عرصه‌های رشته‌های اقتصاد مقاومتی فراهم کرده و در عین حال از آموزش نیز غفلت نداشتیم و از 2 هزار نفر در 120 دوره آموزشی ما شرکت کردند.

بیش از 7 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است

وی افزود: بیش 44 میلیارد تخصیص اعتبار برای عرصه‌های اقتصاد مقاومتی داشتیم که در این زمینه در هزار و 806 عرصه کار انجام شده و نزدیک به 2 هزار و 400 نفر ایجاد اشتغال مستقیم و 5 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم داشته و تلاش کردیم تا در تمام روستاها و شهرستان‌های استان عرصه را برای توسعه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان پیرامون اقداماتی که قرار است در آینده در رابطه با بسیج سازندگی و در عرصه اقتصاد مقاومتی استان انجام شود، اظهار کرد: قرار شده کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی با حضور دستگاه‌های مختلف در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، مدیریت  مصرف، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی و بحث ایجاد بازارچه‌های فروش کارگروه‌های آن در سطح استان شکل بگیرد.

تمام دستگاه‌ها با بسیج سازندگی همکاری کنند

وی با بیان اینکه باید تمام دستگاه‌ها با بسیج سازندگی مشارکت داشته باشند، گفت: باید وظایف دستگاه‌ها در اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی مورد ارزیابی قرار گرفته و وظیفه هر دستگاه در اقتصاد مقاومتی دیده شود و جلسات استانی شکل گرفته و متناظر با این جلسات استانی در شهرستان‌ها هم ایجاد شود.

بسیج سازندگی دبیر اقتصاد مقاومتی استان است

انوری بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها به بسیج سازندگی به عنوان دبیر اقتصاد مقاومتی کمک کرده تا از تمام ظرفیت بسیج سازندگی در برای محرومیت زدایی، بازسازی مناطق محروم، ایجاد عرصه‌های اشتغال پایدار و برگزاری اردوهای جهادی استفاده کرد و اگر تمام دستگاه‌ها با ما همکاری کرده وتسهیلات و اعتبارات را به میدان آوردند، با ظرفیت‌هایی که در استان داریم در راستای ایجاد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.