سرویس: اجتماعی 00:20 - پنجشنبه 09 آبان 1392

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان:

انتقال آب از کارون به زاینده‌رود انجام شود

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مشکلات به وجود آمده در زمینه کم آبی ناشی از مشکلات مدیریتی منابع آبی است.

003308_PhotoA
به گزارش اصفهان شرق: حسین مرادی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی اکولوژی سیمای سرزمین در دانشگاه صنعتی اصفهان  با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط انجمن اکولوژی سیمای سرزمین اظهار کرد: حدود 20 شعبه از این انجمن جهانی در کشورهای مختلف وجود دارد و خوشبختانه ایران نیز توانست یکی از شعب این انجمن باشد.

وی ادامه داد: انجمن اکولوژی سیمای سرزمین فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و دبیرخانه این انجمن در دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تلاش شده از تمامی متخصصان در زمینه‌های محیط زیست، بیولوژی، اکولوژی، آب، خاک و معماری و شهرسازی در این انجمن استفاده شود.

وی تصریح کرد: از زمان تاسیس انجمن اکولوژی سیمای سرزمین در دانشگاه صنعتی برگزاری کنفرانس بین‌المللی اکولوژی سیمای سرزمین در دانشگاه صنعتی مهم‌ترین فعالیت انجام گرفته بوده که امیدواریم بتوانیم این کنفرانس را هر دوسال یک‌بار برگزار کنیم.

مرادی با اشاره به وجود اکوسیستم‌های فراوان در کشور اضافه کرد: هدف انجمن این است که مباحث زیست محیطی در مقیاس کلان بررسی شوند.

وی یادآور شد: مشکل آب در کشور ناشی از تغییرات اقلیمی نیست، چرا که این تغییرات در تمام دنیا وجود دارد، بلکه مشکل اصلی، مشکل مدیریتی منابع آبی در کشور است که سبب بروز مشکلات و کم آبی شده است.

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه انتقال آب از کارون به زاینده رود گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد اجرای این طرح ضروری است و باید انجام شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.