سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - دوشنبه 10 آذر 1393

جبران کاهش درآمدهای نفتی با توسعه گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: گردشگری نوعی صادرات غیر نفتی است و باید از مزیت های آن برای درآمدزایی و جبران کاهش درآمد نفتی استفاده کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسعود گلشیرازی افزود: با توجه به کاهش بهای نفت، سرمایه گذاری در بخش گردشگری کمک رسان به سیاست های مالی کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای توسعه گردشگری، زیرساخت های نرم افزاری مانند فرهنگ سرمایه پذیری و میزبانی و زیرساختهای سخت افزاری مانند حمل و نقل، تجهیزات فرودگاهی و مراکز اقامتی و هتل ها باید ارتقا و توسعه یابد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: فرودگاه اصفهان شرایط یک فرودگاه بین المللی را ندارد و کادر این فرودگاه باید به طور جد درباره فرهنگ مهمان نوازی آموزش ببینند.

وی اظهار کرد: 50 درصد تخت های مراکز اقامتی و هتل های استان برای پذیرش گردشگران خارجی قابل استفاده است اما نیروهای خدمت رسان در این مراکز نیاز به آموزش دارند.

گلشیرازی اظهار کرد: اصفهان استانی است که بر اساس آمایش سرزمینی مزیت های قابل توجهی در صنعت گردشگری دارد.

وی درباره برگزاری همایش ‘معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان’ اظهار کرد: در این همایش 50 پروژه به 250 سرمایه گذار داخلی و خارجی معرفی شد که اواخر این هفته نتیجه استقبال از این پروژه ها مشخص می شود.

همایش ‘معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان’ پنجم آذر جاری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

شمار گردشگران خارجی در یکسال اخیر در اصفهان افزایش چشمگیر یافته و سبب شده که بخشهای خدمات رسانی به آنها به لحاظ مالی وضعیت بهتری پیدا کنند.
انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.